فیلم سینمایی پلتفرم ۲ 2023-11-16

دانلود فیلم پلتفرم ۲ + نقد و بررسی و تفسیر ۲۰۲۴ platform 2 ویدائو مگ

یکی از درگیری های کلیدی فیلم، بین شخصیت هایی است که طرفدار قوانین سختگیرانه برای حفظ منابع هستند در مقابل کسانی که باور دارند هرکس باید به دنبال زنده ماندن خود باشد. این مباحث در فیلم به شدت به موازات سیستم های اجتماعی و اقتصادی مختلف، مانند سرمایه داری و سوسیالیسم و حتی زیاده خواهی های انسان در برابر شکاف طبقاتی قرار می گیرد. در این مورد نمی‌توان با قطعیت نظر داد اما می‌توان فرض کرد که این محل، آزمایشگاهی برای بررسی رفتار انسان‌هاست. به نظر می‌رسد که آنها نمی‌خواهند باعث همبستگی زندانیان شوند بلکه، مواردی که منجر به همبستگی آنها می‌شود را مشاهده نمایند.

پرمپوآن سعی می‌کند به قوانینی که در پلتفرم جاری است، احترام بگذارد و معتقد است هرچقدر در طبقات بالاتر حضور داشته باشید، مسئولیت بیشتری نیز در این پلتفرم برعهده دارید. اما پس از فهمیدن واقعیتی درباره عدم امکان خروج تا ابد، عقیده خود را تغییر می‌دهد و به دنبال دستیابی به آزادی‌اش تلاش می‌کند. شخصیت‌های فیلم پلتفرم 2، با وجود قرار گرفتن در شرایطی بسیار سخت و دشوار، دارای عمق و پیچیدگی هستند. مخاطبان با این شخصیت‌ ها همذات‌ پنداری می‌ کنند و درگیر سرنوشت آن‌ها می‌شوند.این فیلم با استفاده از نماد گذاری‌های قوی و زبان تصویری جذاب، به انتقاد از مسائل اجتماعی مانند نابرابری، بی‌عدالتی و مصرف‌ گرایی می‌پردازد. این پیام در فیلم 21 گرم(2003) اثر دیگر کارگردان اسپانیایی به نام الخاندرو گنزالس اینیاریتو دیده می‌شود که در آن مردی به نام جک جوردن که بسیار معتقد به مسیحیت و حضرت مسیح است در تنگنا قرار می‌گیرد اما هیچ کس به کمک او نمی‌آید. در آن فیلم ما صحنه‌های مناجات و گریه و عجز او را در کلیسا می‌بینیم اما خدایی نیست که به انسان کمک کند.

فیلم پلتفرم ۲، فیلمی ترسناک، علمی تخیلی و مهیج، محصول سال ۲۰۲۴ کشور اسپانیا، به کارگردانی گالدر گازتلو - اوروتیا است. نویسندگی فیلم پلتفرم ۲ را گالدر گازتلو – اوروتیا و پدرو ریورو برعهده داشته اند. بازیگرانی همچون میلنا اسمیت، هویک کوچکریان، اسکار جانادا، ناتالیا تنا، باستین اوگتو، هوجی فورتونا، کن آپلدورن، و تاداشی ایتو در فیلم پلتفرم ۲ به ایفای نقش پرداخته اند. چون آن فیلم می‌خواهد نظام سرمایه‌داری را زیر ذره‌بین بگذارد و نقد کند. این فیلم می‌خواهد بگوید این نظام اجتناب‌ناپذیر است و اساساً هر گونه نظامی که در جهان انسانی حاکم شده، طبیعی است. چون برقراری عدالت و حفظ برابری اصلاً با غریزه انسانی در تضاد  و جهان محکوم به هرج و مرج است.

بنابراین شفاف سازی این گفت‌وگو‌ها برای کاهش تاثیرات منفی آن، از اقدامات ضروری است که برعهده والدین می‌باشد. اگر هم پیش‌تر این فیلم‌ را مشاهده کرده‌اید، به نظر شما این اثر تا چه حد موفق بود؟ لطفا نظرات خود را با ما و سایر فیلمبازان به اشتراک بگذارید. در عوض، فیلم‌ را می‌توان به عنوان فشردن قطرات نهایی یک ایده زمانی درخشان دید. از بین 7 منتقدی که به این فیلم رای دادند، 1 نفر نظری مثبت، 5 نفر نظراتی متوسط و 1 نفر نظی منفی داشتند.

نظرات کاربران

بعد از مدتی نیز، درحالی‌که گاز بیهوشی در فضا پخش می‌شود، بیدار شوند و به سمت خروجی حرکت کنند. بنابراین تصمیم می‌گیرند با سکوی غذا، به طبقات پایین‌تر بروند و نقاشی را پیدا کنند. اگر اهل فیلم های پرمفهوم و دیستوپیایی هستید، این دنباله می تواند همچنان شما را به فکر فرو ببرد و ارزش دیدن را دارد.

تجربه پلتفرم 1 فقط تماشای یک فیلم علمی تخیلی نیست؛ بلکه سفری به عمق رفتار انسانی و مفاهیم پیچیده‌ای است که ساعت‌ها و حتی روزها شما را درگیر خواهد کرد. اگر فیلم ایده اصلی فیلم اول را به گونه‌ای دنبال می‌کرد کند که پتانسیل امتیاز این ویژگی را ثابت می‌کرد، تقریباً به همان شیوه فیلم قبلی از هم می‌پاشید. این اثز ماهیت بازنمایی گسترده تئوری اولیه‌اش را کنار می‌گذارد و به ‌کمک شخصیت‌هایش به اسطوره‌شناسی دیوانه‌کننده خاص خود می‌پردازد. شخصیت میلنا اسمیت بر روی تختی نشسته و به نظر می‌رسد که افسرده است، در حالی که شخصیت هوویک کوچکریان در پتویی پیچیده و با ترس به بالا نگاه می‌کند، که احتمالاً نشان از هول و وحشتی نامشخص دارد.

نکته ای که باید مد نظر داشته باشید این است که The Platform 2 شاید برای همه نوع مخاطب مناسب نباشد و صحنه های خشونت آمیز آن گاهی بار معنای فلسفی آن را تحت تأثیر قرار دهد. با وجود اینکه فیلم ایده های تمثیلی قدرتمندی دارد و توانسته در برخی نقاط مفاهیم پیچیده اجتماعی و اخلاقی مطرح کند، اما روایت سریع و تغییرات ناگهانی در ماجراها ممکن است باعث شود مخاطب احساس سردرگمی کند. پایان فیلم نیز، به جای ارائه پاسخی واضح به سوالات مطرح شده، بیشتر به تصاویر وهم انگیز و تمثیلی دیگری رجوع می کند که باعث می شود بسیاری از بینندگان به دنبال توضیحاتی عمیق تر و روشن تر از نتیجه فیلم باشند.

پرِمپوان، یک هنرمند که از گذشته‌اش پشیمان است، در طبقه ۲۴ زندان بیدار می‌شود و با زندانی جدیدی به نام زامیاتین هم‌اتاق می‌شود. زامیاتین شخصیتی بی‌ادب و سرکش است که علاقه زیادی به غذا، به‌ویژه پیتزا، دارد. پرِمپوان که در ابتدا سعی دارد از این شرایط سخت دوری کند و با زامیاتین همگام شود، به تدریج متوجه می‌شود که قوانین جدید زندان بیشتر از آن‌که عدالت‌‌محور باشند، به نوعی دستاویزی برای اعمال خشونت و کنترل بر زندانیان تبدیل شده . این قوانین، که توسط گروهی از زندانیان مذهبی با رهبری یک پیامبر کور به نام دَگین بابی (Dagin Babi) اجرا می‌شوند، تأکید می‌کنند که هر زندانی باید فقط غذای خودش را بخورد و هرگونه تخطی از این قانون، مجازات شدیدی در پی دارد. پلتفرم 1 موفق می‌شود با ایجاد تنش روانی و خلق پلان‌ها و سکانس‌های تاثیرگذار، تماشاگر را به عمق هیجانات انسانی ببرد و او را به فکر درمورد زندگی و وضعیت اجتماعی خودش وادارد. با این حال اگرچه در پلتفرم فضایی از خفقان و سکوت در برابر ظلم حکمفرما است؛ اما فردی از دل همین فضا قصد دارد تا دست به چالش و پرسشگری درباره محیط خودش بزند.

تاسیان قسمت ۳ سوم

ریتم فیلم پلتفرم ۲، که در مجموعه‌ای از اتاق‌های ساده در یک زندان عمودی عظیم اتفاق می‌افتد، به طرز شگفت‌آوری سریع است. آشکارا این چاله هیچ راهی به جهان بیرون ندارد و تلاش برای فرار از آن از پیش محکوم به شکست است، مگر با مرگ ممکن شود که در فیلم همین هم می‌شود. شخصیتی که نقشه فرار را مطرح می‌کند و یک بار پیش از این به خاطر شورش دستش را به حکم یک رهبر بی‌چشم از دست داده، به بی‌رحمانه‎‌ترین و غیرقابل تحمل‌ترین شکل ممکن کشته می‌شود. («پلتفرم 2» در خشونت ‌بی‌رحم است.) فیلم اصلی با امید نجات دادن یک بچه تمام می‌شود اما اینجا با وجود حضور یک سری بچه هیچ سمپاتی و امید به آینده‌ای در دل به وجود نمی‌آورد. آن‌قدر درگیر خشونت خودش و شخصیت‌های زیاد شکل‌نگرفته‌اش است که وقت نمی‌کند به یک پایان درست برای قصه‌اش بیندیشد.

وزیری که تنها به نام صادق است  (۱۲ نظر)

در میان زندانیان دو گروه وفاداران و بربرها وجود دارد.‌ وفاداران به سهم خود قانع هستند و از قوانین پیروی می‌کنند اما بربرها هرچه که به دستشان بیاید، می‌خورند. در این میان داستان را از زاویه نگاه شخصیت‌های پرمپوآن و زامیاتین می‌بینیم. گالدر گازتلو اوروتیا، کارگردان سرشناسی که سکان کارگردانی نسخه اول پلتفرم را در اختیار داشت، برای ساخت نسخه دوم این اثر نیز آستین بالا زده است. به همین دلیل از آنجایی که کارگردان هر ۲ نسخه فیلم‌های پلتفرم، یک نفر است، می‌توان اطمینان خاطر داشت که تهیه‌کننده‌ها، کار را به دست کاردان سپرده‌اند و با اثری روبه‌رو هستیم که به نسخه اولِ آن، وفادار مانده است.

گالدر گازتِلو-اوریوتیا در تلاش برای گسترش جهان داستانی فیلم اول، گاهی اوقات از اصل موضوع فاصله می‌گیرد و درگیر جزئیات بیش از حد می‌شود. این مسئله به‌ویژه در نیمه دوم فیلم محسوس است، جایی که رویدادها از کنترل خارج شده و پیچیدگی‌های نمادگرایی مذهبی به جای تقویت داستان، باعث گم شدن پیام اصلی می‌شوند. فیلم در بازی بازیگران، میزان آگاه کردن مخاطب، گام و واضح بودن داستان ارجحیت دارد و موضوع آن تازه است. پلتفرم ۲ به طرز پوچ‌گرایانه‌ای صحنه‌های خشن قسمت اول را غربال می‌کند. بعد از گذشت مدتی، پرمپوآن به هوش می‌آید و در‌حالی‌که به دنبال راه فرار است با پسربچه‌ای روبرو می‌شود که بیهوش است. او که نمی‌تواند بی‌تفاوت از کنار او بگذرد، پسربچه را به همراه خود می‌آورد و سوار سکو می‌شود.

بهترین سریال های کره ای زامبی محور که باید آن هارا تماشا کنید

چون به دلیل همان طمع و زیاده‌خواهی نهادینه در انسان‌ها با پس‌زمینه و سرگذشت خاص خودشان، توزیع عادلانه خوراک ممکن نیست. هرکس که به شانس در طبقات اول قرار بگیرد، از منابع بهره‌مند خواهد شد، در غیر این صورت، مجبور است ظرف خالی را لیس بزند یا هم‌اتاقی‌اش را بخورد. در اندک مواردی شاید انسانیتش به درجه‌ای رسیده باشد که بتواند گرسنگی را تحمل کند، چون بالاخره در طبقات چاله جابه‌جا می‌شود و احتمالاً سهمی از خوراک به او می‌رسد. یا که نه مقام والای انسانیت را در آغوش می‌گیرد و مرگ را به جان می‌خرد. و این آینه‌ای است از جهان ما که سرنوشت محتومش او را اسیر جهانی طبقاتی، نابرابر، بی‌رحم و خشن کرده است.

برخلاف قسمت اول واکنش‌های انتقادی به قسمت دوم فیلم پلتفرم بسیار بد بوده است و منتقدان چندان از فیلم تعریف نکرده‌اند. جسی هسنگر در روزنامه گاردین به شخصیت پردازی ضعیف و تغییر فاز مداوم داستان انتقاد کرده است و ضمن ستودن مایه‌های فلسفی فیلم آن را به لحاظ داستانی بی ثبات دانسته و به همین خاطر نمره دو از پنج را به فیلم داده است. راجر دنیلز هم از سایت راجر ایبرت به شدت از فیلم انتقاد کرده است و گفته فیلم در دام همان استعاره‌های قسمت اول می‌اُفتد و چیز تازه‌ای برای ارائه ندارد. دنیلز حتی به ورود یکی از شخصیت‌های قسمت اول به این فیلم انتقاد می‌کند چرا که معتقد است ورود این شخصیت منطق دراماتیک درستی ندارد و چیز جدیدی به فیلم اضافه نمی‌کند. این اثر به عنوان پیش‌درآمدی بر فیلم‌ اول ساخته شد و نتوانست موفقیت قسمت اول خود را کسب کند. اگر قسمت اول را تماشا کرده‌اید و از فضای این فیلم لذت بردید، متوجه هستیم که بر سر مسیر دوراهی تماشای قسمت دوم قرار گرفته‌اید.

پلتفرم 2، هر طبقه را تمثیلی از رویکردهای مختلف فکری می‌داند که یکی از اصلی‌ترین آنها، دموکراسی می‌باشد. این ضرورت را برای والدین ایجاد می‌کند که از طریق جهت‌دهی صحیح به مکالمه با فرزند‌شان در مورد این موضوع، می‌توانند از پیام‌های منفی و مبهمی که اثر منتقل می‌کند، جلوگیری کنند. از آنجایی‌که نوجوانان در این سن، به رشد شناختی مناسبی دست پیدا کردند، می‌توانید به عنوان موضوع گفت‌وگو، از رویکرد‌هایی که اثر بدان اشاره می‌کند، استفاده کنید. به دلیل آنکه مفاهیمی از جمله برابری و آزادی که در آن مطرح می‌گردد، در اکثر محصولات رسانه‌ای به چالش کشیده می‌شوند.

دانلود رایگان فیلم ا

این صحنه کوتاه به نظر می‌رسد که اشاره به آزمایش‌هایی است که در این زندان طبقاتی بر روی انسان‌ها انجام می‌شود و نتایج متفاوتی به همراه دارد. اثری که با نگاهی انتقادی به جوامع کنترل‌گر، زندانی طبقاتی را ترسیم کرد و به شکل مینیمالیستی به سرنوشت آدم‌های محبوس شده در این زندان پرداخت. «پلتفرم» توانست توجه تماشاگران را به خود جلب کند و نتفلیکس به‌سرعت اقدامات لازم برای ساخت دنباله‌ای برای آن را مهیا کرد. به نظر ما می‌شود سکانس‌های اکشن فیلم پلتفرم ۲ را از لحظات برجسته این اثر سینمایی دانست.

او تا کنون در آثار اسپانیایی‌ای همچون فیلم‌های Madres paralelas، Libélulas، Tin&Tina، سریال‌های  Alma و La chica de la nieve حضور پیدا کرده است. اگرچه او پیش‌تر افتخار حضور در فیلم‌های مختلف اسپانیایی را داشته است؛ اما بسیاری از منتقدان باور دارند که فیلم پلتفرم ۲ برای او نقطه پرشی در کارنامه کاری‌اش محسوب می‌شود. اولین تصاویر منتشر شد از فیلم نشان می‌دهد که این دنباله همچنان از سبک بصری متمایز و فیلتر قرمز ترسناک خود بهره می‌برد. موفقیت فیلم اول که در چهار هفته نخست نمایش خود در نتفلیکس توسط ۵۶ میلیون خانوار مشاهده شد، به اثبات رسید و باعث شد که این فیلم به یکی از بزرگترین موفقیت‌های نتفلیکس تبدیل شود.

در مجموع می‌توان گفت که فیلمبازان در سایت IMDB نمره 5 از 10 و منتقدین در سایت راتن تومیتوز، نمره 35 از 100 را به فیلم The Platform 2  داده‌اند. اگر نیم نگاهی به جدول نمرات زیر بندازیم متوجه خواهیم شد که فیلم پلتفرم ۲ از نظر ارزش محتوا و سینمایی بسیار ضعیف‌تر نسبت به قسمت اول عمل کرده است. 2.هرروز تنها یک سکو از غذا در زندان وجود دارد که از طبقه 1 تا به طبقات پایینی حرکت می‌کند و افراد، زمان محدودی برای خوردن غذای مورد علاقه خود دارند. تم فیلم همچون نسخه اول، به قانون مندی و اخلاق اجتماعی وابسته است؛ اما در پلتفرم ۲ چشم انداز عینی تری از این مسئله را می بینیم که چگونه از زنده ماندن تا درگیری های شدید و حتی قربانی کردن دیگران سیر می کند. همچنین موضوع دیگری که در فیلم برجسته شده است، تقابلات دینی است که به شکلی خشونت بار و جزم گرایانه به تصویر کشیده می شود. در قسمت اول فیلم پلتفرم جهان فیلم و فضاسازی آن ایجاد شده است و بر این اساس در قسمت دوم این فضا ادامه یافته است.

حال که از بازیگران فیلم پلتفرم ۲ صحبت کردیم، اگر به مطالعه بیوگرافی بازیگران و کارگردان‌ها علاقه دارید، سری به صفحه بیوگرافی مستر دیالوگ بزنید. هر هفته مجموعه‌ای از بیوگرافی بهترین بازیگران و کارگردان‌های سینما در این صفحه قرار می‌گیرد. حال که با داستان و فضای فیلم The Platform 2 بیشتر آشنا شدیم، وقت آن رسیده تا نیم نگاهی به بازیگران این مجموعه داشته باشیم. اگر پیش‌تر به تماشای فیلم های اسپانیایی نشسته باشید، اکثر بازیگران از دید شما جدید و حتی ناآشنا به نظر خواهند رسید.

البته که به درد همان شبکه نمایش خانگی می‌خورد و اصلاً برای مدیوم سینما مناسب است. چون بیشنر تئاتری است که از ترفندهای سینمایی بهره می‌برد، برای به تصویر کشیدن تاریک‌ترین وجوه انسانی. حتی این تردید را به وجود می‌آورد که موفقیت قسمت اولش را صرفاً مدیون زمان اکرانش بوده است.

فیلم «پلتفرم ۲» به کارگردانی گالدر گازتِلو-اوریوتیا (Galder Gaztelu-Urrutia) ساخته شده است که قبلاً با فیلم اول این سری موفق به جلب توجه مخاطبان و منتقدان شده بود. در این فیلم، ستاره اصلی میلِنا اسمیت (Milena Smit) در نقش پرِمپوان (Perempuan) ایفای نقش می‌کند؛ شخصیتی که به‌عنوان یک هنرمند گناهکار وارد زندان می‌شود و نقش محوری در روایت داستان دارد. آرمانگرایانه‌تر از فیلم اصلی است و با ساکنان شبه‌پارتیزانش جهانی را به تصویر می‌کشد که می‌خواهد یک اصل مهم را رعایت کند تا بقای عادلانه تضمین شود، نه بقای بر اساس قانون «بخور تا خورده نشوی». اینکه اگر به سهم خودت راضی باشی، زیاده‌خواه نباشی، مهر، صبوری و از خودگذشتگی را تمرین کنی، عدالت برقرار خواهد شد. اما خیلی سریع به این نتیجه می‌رسد که این آرمان یک افسانه است و در فیلم اصلی نشان داده شده که تا ابد افسانه خواهد بود.

به نظر شما این اثر تا چه حد موفق بود؟ لطفا نظرات خود را با ما و سایر فیلمبازان به اشتراک بگذارید.

او معتقد است اعداد موهومی نوعی توجیه هستند برای چیزهایی که وجود ندارند و آن را به همه‌چیز تعمیم می‌دهد. فردای آن روز که در طبقهٔ ۱۸۰ بیدار می‌شود، علی رغم اینکه شب قبل مطلع شد غذا تا ۱۷۵ رسیده، ناامیدی او را احاطه می‌کند. بااین‌حال، نمی‌توان با قطعیت در مورد کودکان در این محل اظهارنظر کرد و فیلم هم داشته‌های بیشتری در اختیار تماشاگر قرار نمی‌دهد. شما می‌توانید به انتخاب خودتان فیلم پلتفرم ۲ را دوبله شده با زیرنویس فارسی تماشا کنید. آیا پلتفرم ۲ را دیده‌اید؟ کدام فیلم از سری پلتفرم را بیشتر دوست داشتید؟ دلیل آن را با ما به اشتراک بگذارید. در دیالوگ دیگری نیز، این شخصیت با خلاصه کردن هدف اصلی خود در ایجاد ترس و وحشت، عدالت که از اصلی‌ترین باور‌های او می‌باشد را نیز، زیر سوال می‌برد!

فیلم پلتفرم ۲ یکی از فیلم‌های 2024 است که توانست مورد توجه قرار گیرد. این اثر در دنباله نسخه پر سر و صدای 2019 خود ساخته شد و در این مقاله با معرفی فیلم The Platform 2 همراه شما هستیم. زامیاتین که مردی خشن و بی‌ادب به نظر می‌رسد، خواستار برقراری عدالت است؛ اما هم‌سلولی‌اش پرمپوآن (با بازی میلنا اسمیت) او را به خویشتن‌داری دعوت می‌کند. جالب این است که او موفق می‌شود زامیاتین را متقاعد کند و این دو با هم دوست می‌شوند؛ حتی با وجود آن‌که در سطوح مختلف، برخوردهای دیگری نیز اتفاق می‌افتد. به زودی این دو درگیر یک دعوای خودخوانده می‌شوند که بر اجرای دقیق و بنیادگرایانه قوانین اصرار دارد (مثل اینکه اگر زندانی‌ای بمیرد، غذای او نباید توزیع شود و باید دور ریخته شود). در نهایت داستان فیلم پلتفرم 1 منجی فیلم که فکر می‌کردیم منجی است کشته می‌شود و در پایین به سعادت می‌رسد.

دانلود فیلم انتهای طناب زیرنوی

در مجموع باید گفت اگر از طرفداران نسخه اول فیلم پلتفرم هستید، بدون شک تماشای نسخه دوم این اثر برای شما جذاب خواهد بود. مشاهده این فیلم برای علاقه‌مندان فیلم‌های هیجانی و دلهره‌آور با خمیرمایه‌هایی از مفاهیم فلسفی نیز خالی از لطف نخواهد بود. 1.در هرماه، طبقاتی که افراد در آن قرار دارند، به طور تصادفی تغییر می‌کند و این یعنی، برای هرماه شرایط زندگی آنها در طبقات تغییر می‌کند. خشونت،صحنه‌های دلهره‌آور و ناهنجاری قسمت دوم این اثر، همچون پلتفرم 1، یکی از هشدار‌های جدی فیلم تلقی می‌شود و غالب فضای اثر را به خود اختصاص می‌دهد. بنابراین پیشنهاد می‌شود قبل از دیدن آن، ارزیابی فیلم مطالعه شود و در صورت تصمیم به تماشا، از نسخه پالایش شده استفاده گردد.

هنگام نمایش مبارزات، فضای مغاک بیش از همیشه بی‌رحم و خشونت‌آمیز به نظر می‌رسد. فیلم بدون هیچ تردیدی، خشونت و خونریزی را به تصویر می‌کشد و به‌گونه‌ای تاثیرگذار این جنبه‌ها را به داستان خود پیوند می‌دهد. یکی از عوامل کلیدی محبوبیت مجموعه فیلم سینمایی پلتفرم، بدون شک اتمسفر عجیب و بی‌رحمانه آن بود. خبر خوب این است که همان حال و هوا، با تغییرات بسیار جزئی، دوباره به تصویر کشیده شده است. نورپردازی کم و لامپ‌های نارنجی، هنگام حرکت دوربین بین طبقات، تصویری مرموز و نگران‌کننده از این سازه نمادین را به مخاطب القا می‌کند. اگر از حق نگذریم موسیقی که در این دو قسمت به کار گرفته شده است، حس مرموز بودن و وحشت بزرگی را به مخاطب القا می‌کند.

دیگر مواردی که در «The Platform 2» مورد اشاره قرار گرفته‌اند، پیچیدگی چندانی ندارند و بیشتر شبیه به گلایه از جوامع مدرن سوسیالیستی سرکوبگر است که به بهانه نظم عمومی، در حال رقم‌زدن فساد هستند. «پلتفرم 2» برای انتقاد از این وضعیت، رگه‌های مذهبی را هم وارد داستان کرده که کارکرد چندان مناسبی ندارند و به دور از ظرافت‌های تصویری هستند. داستان فیلم دوم طبق نظر اکثر منتقدان، دنباله‌ی قسمت اول نیست، بلکه پیش‌درآمدی برای آن است. مانند قسمت قبلی، در این قسمت هم هر کاراکتر نمایان‌گر یک مذهب یا ایدئولوژی است.

بسیاری از مخاطبان بعد از تماشای آن با خود خواهند گفت خب که چی؟ و معنا و مفهومی برای بسیاری از المان‌ها نخواهند یافت. در اولین روز «قوانین»‍ که به دست خود زندانیان به وجود آمده زیر پا گذاشته می‌شود. شاهد آن هستیم که قوانین از بالا به پایین می‌رسد و این اشاره‌ای به روال قانون‌گذاری در چنین نظامی دارد. طبق روایت فیلم در چنین نظامی، اگر فقط یک فرد قانون را زیر پا بگذارد تمام سیستم دچار آشوب می‌شود. یکی دیگر از مشکلاتی که قسمت دوم «پلتفرم» تجربه می‌کند، افزودن بر ابهامات داستان است. مجموعه فیلم پلتفرم داستانی جالب دارد که معما و رازی در پشت آن نهفته است.

مثل همیشه تصمیم نهایی برای تماشای فیلم را به شما می‌سپاریم؛ اما در کل باید گفت که اگر دوست ندارید تا دوباره سکانس‌ها و درون مایه‌ای تکراری را مشاهده کنید، به تماشای فیلم پلتفرم ۲ ننشینید. داگین بابی که حرکت خودجوشانه‌ی آنها را نوعی بی‌قانونی تلقی می‌کند، نحوه مجازات آن دو را با قطع کردن دست پرمپوآن و بستن دست و پای سحابات به سکو، به عنوان غذای طبقات پایین، به همه نشان می‌دهد. با توجه به دیدگاه های منتقدانه او نسبت به فیلم هایی با تم های اجتماعی و دینی، احتمالاً او این فیلم را به عنوان اثری تبلیغی از سیستم های نخبه گرایی و تقلیل گرایی طبقاتی می شناسد و بر روی جنبه های کمتر عمیق فیلم انتقاد می کند. با این حال، همانطور که فیلم های دیستوپیایی، به صورت کلی پرسش از پویایی پیچیده جامعه بشری می کنند، فراستی می تواند نکاتی ارزشمند در مورد ایجاد تعادل بین تراژدی و فلسفه بیان کند.

فیلم پلتفرم 2 “The Platform” ساخته گالدر گازتلو اوروتیا، دنباله فیلم بحث‌ برانگیز پلتفرم 1، با استقبالی فراتر از انتظار از سوی مخاطبان نتفلیکس مواجه شد. داستان فیلم سینمایی پلتفرم 2 همانند قسمت اول دارای جذابیت و نوآوری می باشد و با روایتی تکان‌ دهنده و انتقادی از سیستم‌های اجتماعی و نابرابری، مخاطبان را به چالش کشیده و به تفکر وادار می‌ کند. این روایت جسورانه و متفاوت، در مقایسه با بسیاری از فیلم‌ های تجاری، بسیار جذاب و منحصر به فرد است.یکی از عمده دلایل محبوبیت این مجموعه در نزد مخاطبان، نوآوری در فیلمنامه و روند داستانی می باشد. خلاصه فیلم سینمایی پلتفرم ۲ درباره یک سازه هرم مانند زندانی است که 333 طبقه دارد و سوراخی در مرکز آن وجود دارد. هر روز یک سکوی مستطیل پر از غذا شکل به مدت 2 دقیقه در هر طبقه توقف می‌کند و به زندانیان اجازه می‌دهد تا غذا بخورند. ساختار به این صورت است که همواره زندانیان طبقه بالا به غذا دسترسی دارند و طبقات پایین‌تر گرسنگی می‌کشند.

فیلم پلتفرم 1 (The Platform) اثری متفاوت و خلاقانه از سینمای اسپانیا است که در سال 2019 به کارگردانی گالدر گازتلو-اوروتیا ساخته شد. این فیلم در ژانر علمی‌تخیلی و دلهره‌آور، داستانی نمادین درباره جامعه، نابرابری و رفتار انسان‌ها در شرایط سخت را روایت می‌کند. داستان فیلم در فضایی مرموز به نام “حفره” یا همان “پلتفرم” اتفاق می‌افتد؛ جایی که زندانی‌ها در طبقات مختلفی قرار دارند و یک سکوی غذایی، به‌صورت روزانه از بالاترین طبقه به پایین‌ترین سطح حرکت می‌کند.

تحسین کریستوفر نولان از تلماسه: قسمت دوم

در نهایت نیز آن دو به انتهای طبقات می‌رسند و پرمپوآن مجبور می‌شود راهش را از پسرک جدا کند. او در سکانس پایانی و بعد از مدت‌ها با گورنگ (شخصیت اصلی پلتفرم یک) نیز روبرو می‌شود. میزان ترس فیلم به علت صحنه‌های وحشتناک ناشی از خشونت‌های فیزیکی، بالا می‌باشد. سکانسی از قطع شدن دست پرمپوآن نمایش داده می‌شود که با درد و رنج زیادی همراه است.

که البته به شکل جالبی خیلی زود تحت تأثیر هم‌اتاقی زن و هنرمندش آرام می‌شود و حتی بابت تخلف در قوانین چاله احساس گناه و خودسوزی می‌کند. بله، خشونت و صحنه‌های غیر قابل تحمل خیلی زود در «پلتفرم 2» شروع می‌شوند. این گره‌های داستانی از همان ابتدا به شکلی هوشمندانه نوید ساخت و تولید فیلم پلتفرم ۲ را به مخاطبین می‌دادند. بنابراین می‌توان گفت که قسمت دوم، نه تنها قصد دارد تا به شکلی غیر مستقیم به پرسش‌های قسمت اول پاسخ می‌دهد، بلکه سازندگان تلاش می‌کنند تا نقد خودشان نسبت به جایگاه و عدالت اجتماعی را به شکل دقیق‌تری مطرح کنند. با این حال سوالی که مطرح می‌شود این است که مجموعه سینمایی پلتفرم در نقد عدالت اجتماعی و جامعه سرمایه داری تا چه اندازه موفق عمل می‌کند؟ این سوالی است که در بخش نقد و بررسی به آن پاسخ خواهیم داد. تجربه‌های فکری پلتفرم ۲ جذابند و نشان می‌دهند که فیلم بیشتر روی داستان‌پردازی علمی-تخیلی تمرکز دارد تا تبلیغ یک موضوع خاص.

ب) در فیلم پلتفرم 2 بار دیگر به تعداد طبقات که ۳۳۳ است اشاره می‌شود. برخی این نکته را از نسخۀ پیشین نیز یادآور شده بودند که تعداد زندانیان ۶۶۶ است اما در همان قسمت متوجه شدیم که در واقع ۶۶۵ زندانی وجود دارد. منتقدان اینطور نتیجه گرفته بودند که 666 که عددی متعلق به شیطان در کتاب مقدس و مکاشفات یوحنا است. هویک کوچکریان (Hovik Keuchkerian) بازیگر، استندآپ کمدین و بوکسور سابق اسپانیایی است. او از سال 2010 با سریال Hispania, la leyenda وارد دنیای بازیگری شد و فیلم‌های Scorpion in Love، Riot Police و Un amor مورد توجه قرار گرفته‌اند. این بازیگر در 14 نوامبر 1972 (23 آبان 1351) به دنیا آمد و تا کنون برنده جوایز مختلفی شده است.

برهنگی در صحنه‌های متعدد اثر موجود می‌باشد و زمانی نمایش داده می‌شود که زامیاتین و پرمپوآن هم‌سلولی یکدیگر هستند. زامیاتین که به‌طور معمول، در سلول نیمه برهنه می‌گردد و پرمپوآن نیز در همان محیط مشترک برای تمیز کردن خود به این ناهنجاری(برهنگی کامل) دست می‌زند. به دستور داگین بابی( یکی از افراد برگزیده)، زنی را برهنه می‌کنند تا با بستن او به سکوی غذا، به سمت مرگ برود! سکانسی از کنارهم خوابیدن زن و مرد ، در آغوش کشیدن و مصرف سیگار در اثر نمایش داده می‌شود.

فیلم The Platform 2 دنباله ای است بر فیلم موفق «پلتفرم» که در سال 2019 به یک اثر علمی-تخیلی محبوب تبدیل شد. این فیلم همچنان در فضای دیستوپیایی (ویران شهر) و تاریکی که در آن شخصیت ها در یک زندان عمودی محبوس شده اند جریان دارد. این محیط نماینده تقسیم ناعادلانه منابع در جامعه است؛ هر طبقه نمادی از اختلاف طبقاتی که دسترسی به منابع بر اساس موقعیت طبقه متفاوت است.

3.درصورت سرپیچی از قانون در طبقه‌ای، طبقاتی که به آن نزدیک‌تر هستند، وارد عمل می‌شوند. ضمناً رگه‌هایی از یین و یانگ و تعادل در این واقعیت که به منظور صعود کودک (بخوانید امید) باید انسان (بخوانید سنت) سقوط کند نیز در پایان‌بندی دیده می‌شود. پیرزن برای سازماندهی شورش تلاش می‌کند اما در آنارشیسم سازماندهی معنایی ندارد پس تمسخر می‌شود و به گوشه‌ای می‌رود. بزم شبانهٔ شورشیان هم بوی شبانه‌های آنارشیستی را دارد و هم یادآور انسان‌های اولیه‌ای است که بدون دغدغه و نظم و فکری در حال خوشگذرانی با حداقل امکانات هستند. رنگ قرمز چراغ‌های گودال کمک می‌کند تا این منظره حیوانی‌تر و حتی شیطانی‌تر هم به نظر برسد.

موضوع اصلی فیلم همچنان نقد ساختارهای طبقاتی و نابرابری اقتصادی است، اما این بار فیلمساز با اضافه کردن عناصر مذهبی و معنوی تلاش کرده است تا ابعاد گسترده‌تری به داستان بدهد. قسمت اول پلتفرم یک درباره یک زندان یا سازه عمودی ۳۳۳ طبقه است که زندانیان به طور تصادفی در آن محبوس هستند. هر روز و فقط در مدت زمان دو دقیقه سازه مربعی شکلی که روی آن انواع و اقسام غذا‌ها وجود دارد که بین زندانیان غذا توزیع می‌کند و این کار را از طبقه اول انجام می‌دهد. به هنگام توزیع غذا زندانیان طبقات بالایی بسیار بیشتر از نیازشان غذا برمی‌دارند و غذا‌ها را حیف و میل می‌کنند و دیگر برای زندانیان طبقات میانی و پایینی غذایی نمی‌ماند که بخواهند با استفاده از آن‌ها از گرسنگی نجات پیدا کنند. سرانجام یکی از زندانیان تصمیم می‌گیرد با کمک یکی از کارمندان سابق زندان دست به شورش بزند و ساختار این نظام طبقاتی را بر هم بزند.

در طبقۀ ۱۸۱ مردی‌ است که از قضا ماه قبل را هم به سختی گذرانده اما بسیار امیدوار و پر از شور زندگی به نظر می‌رسد که حاکی از تقویت باورها و اعتقادات قلبی در طبقات پایین‌تر و محروم‌تر جامعه است. به نظر می‌رسد او در حال تکرار و تبلیغ آموزه‌هایی دینی باشد که احتمالاً از استاد (El Maestro) فرا گرفته است. زامیاتین که به بازگویی گذشتهٔ خود می‌پردازد، مشخص می‌شود دیدگاهی متریالیستی و نیهیلیستی دارد.

یکی نمی‌تواند جلو طمعش را بگیرد، یکی نمی‌تواند شهوتش را کنترل کند، یکی خشن است، یکی کینه‌توز است، یکی قدرت‌طلب و تمام این‌ها مانع ساختن جهانی برابر می‌شود. هر چقدر هم آرمانگرایان از تندروترین نوعشان برای برقراری آن تلاش کنند. یک زن و یک مرد که در همان ابتدا مشخص می‌شود که زن از مرد صبورتر و قوی‌تر است. مردی که به نظر می‌رسد به خاطر یک قتل به این مرکز آمده اما خودش ادعا می‌کند که ریاضیدان است. تو گویی این انسان‌ها در واقع موجوداتی بدوی هستند و آن هویت مستقل بیرونی‌شان در برابر ذات بدوی‌شان هیچ است. شخصیت زن قانع به نظر می‌آید ولی او اگر پیتزای محبوبش را نخورد و اگر چیزی نخورد، ممکن است تبدیل به حیوانی خطرناک شود.

{

دانلود سریال برادران

|}

جنازه‌ای سوخته درحالی‌که به پایین پرتاب می‌شود، اعضای بدنش از یکدیگر جدا می‌شوند. خونریزی و درد، سری قطع شده که به سمت پایین پرتاب شده، چشمانی که از حدقه درآمده است نیز از سکانس‌هایی است که در افزایش حس نگرانی تماشاگر تاثیر گذار است. در صحنه‌ای، دست قطع شده پرمپوآن درحالی‌که خونریزی می‌کند و فریاد بلندی از درد می‌کشد، به نمایش گذاشته می‌شود. فیلم پلتفرم ۲ یا The Platform 2، هرچند ممکن است به اندازه نسخه اول تاثیرگذار نباشد، اما همچنان توانسته پیام های اجتماعی و انتقادی خاص خود را به خوبی مطرح کند. در این فیلم شاهد ترکیبی از تضاد فلسفی، خشونت زیاد و جزم گرایی دینی هستیم که همگی باعث می شوند مفاهیمی درباره نابرابری طبقاتی و مبارزه برای بقا برجسته شوند.

در نسخه دوم پلتفرم، زندانیان قوانینی غیررسمی را برای خود وضع کرده اند؛ هرکس باید فقط همان غذایی را بخورد که خود سفارش داده است و هیچ غذایی نباید از طَبَقات دیگر بدون رضایت گرفته شود. این نظم نظری باعث می شود، حداقل در آغاز، بی نظمی کمتر شود اما همانطور که قابل پیش بینی است، به مرور این قوانین شکسته شده و درگیری ها بیشتر می شود. مجموع این موارد و موارد دیگری که با دقت در فیلم پیدا می‌شود نشان می‌دهد یکی از ضعف‌های فیلم پلتفرم این است که این اثر دارای ابهام بسیاری است و پیرنگ داستانی آن دچار مشکل است.

اروتیا، اما در قسمت دوم به تکرار می‌اُفتد و از دست مایه‌های فوق العاده قسمت اول به بدترین شکل ممکن استفاده می‌کند. داستان فیلم جذابیت لازم را ندارد و به همین دلیل تماشاگر را خسته می‌کند. داستان قسمت دوم فیلم پلتفرم ادامه داستان فیلم قبلی است و هم چنان توزیع غذای ناعادلانه در این زندان را نمایش می‌دهد که به صورت ناعادلانه‌ای بین زندانیان توزیع می‌شود.

این فیلم، با بازگشت به اتفاقات قبل از پلتفرم یک،داستانی از پرمپوآن را روایت می‌کند که بعد از روبرویی با مسائل مختلف زندان، باور او نسبت به برابری، زیر سوال می‌رود. او تصمیم می‌گیرد علیه گروه وفاداران (گروهی با قوانین سفت و سخت)شورشی ترتیب دهد و در بین این ماجرا نیز راهی برای فرار پیدا کند. این محصول اسپانیایی، با به چالش کشیدن نمادین دموکراسی و استفاده از عناصر دینی در جهت این هدف، به تصویر کشیده می‌شود و بی‌رحمانه‌ترین سکانس‌های خشونت و ترس را علاوه‌بر میزان بالایی از ناهنجاری، به خود اختصاص داده است. بنابراین با توجه به حساسیت‌ها و پیچیدگی که در اثر وجود دارد، اکیدا به افراد زیر 18 سال توصیه‌نمی‌گردد.

{

جوکر ۲ فصل ۵ پنجم قسمت ۵ پنجم

|}

البته ناگفته نماند که قسمت دوم این فیلم به‌هیچ‌وجه به قسمت اول آن نمی‌رسد و تا آن اندازه پر رمز و راز نیست. با این حال نقش‌آفرینی خوب بازیگران و داستان تا حدودی جالب این فیلم، به آن ارزش دیدن می‌دهد. اما فیلم با وجود تمام این پیچیدگی‌ها، در برخی موارد با مشکل روبه‌رو می‌شود.


فروش گیشه فیلم مفت بر