سئو محتوا چیست
کلمه کلیدی چیست؟ انواع کلمات کلیدی که باید بشناسید!
مثلاً اگه یه سایت B2B داری که مدیران ارشد رو هدف قرار میده، شاید بخوای مقالات تحلیلی و گزارشهای جامع ارائه بدی که دانلود و بعداً مطالعه بشن. اینها فقط برخی از انواع محتوای سئو هستن، ولی نذار این لیست محدودت کنه، امکانات تقریباً بیپایانن. چون زاویه دید شخصی تو به یه داستان، محتوات رو منحصر به فرد و جدید میکنه. با این حال، طراحی محتوا فقط تکنیکی نیست که به شما کمک کند محتوای بهتری تولید کنید؛ در واقع این یک روش جدید برای فکر کردن در مورد محتوا است. فکر کردن در مورد این سوالات به شما کمک میکند تا ایدهای اورجینال برای پستها یا مقالات خود داشتـه باشید.
زیرا گوگل صفحاتی را بسیار دوست دارد که کاربر مدت زیادی را در آنها سپری میکند و بهدنبال محتوا در صفحهٔ دیگری نمیگردد. هنگام سئو محتوای متنی سعی کنیم در عناوین خود از کلمات کلیدی استفاده کنیم، چرا که از نظر گوگل ارتباط بین محتوای ما و عنوانها بیشتر میشود. اما همیشه هم نمیتوانیم کلمه کلیدی را در عنوانها بگنجانیم، زیرا ممکن است کاربر برداشت نادرستی از عنوانها داشتـه باشد و نتواند بهخوبی آنها را درک کند. لینکدهی داخلی، باعث میشود کاربران راحتتر در وبسایت شما گردش کنند. همچنین به موتورهای جستجو کمک میکند تا ساختار سایت شما را بهتر درک کنند. لینکدهی خارجی به منابع معتبر میتواند به اعتبار محتوای شما بیفزاید و به موتورهای جستجو نشان دهد که شما به منابع مرتبط و معتبر لینک دادهاید.
در لینک سازی داخلی از یک صفحه سایت به صفحه دیگر همان سایت لینک داده میشوند. همچنین لینک داخلی به کاربر این امکان را میدهد که بین صفحات سایت جابهجا شود. انجام این کار در سئو، اعتبار یک صفحه را در صفحات دیگر سایت تقسیم میکند و در ایجاد سلسله مراتب در افزایش رتبه سئو سایت صفحات سایت بسیار مفید است. محتوا و سئوی خوب در کنار هم تشکیل دهنده یک سایت پربازدید و موفق هستند. اگر محتوای با کیفیتی را که موتورهای جستجو از شما می خواهند نداشته باشید، احتمال دارد سایت شما رتبه پایینی داشته باشد و تعداد کسانی که از مطالب آن استفاده می کنند کم باشد.
اگر این کار را انجام نمیدادیم، انگار با مقالات خودمان برای کسب رتبه برتر گوگل رقابت میکردیم. بنابراین اگر مشکلاتی از این دست را با استفاده از ساختار بهینه لینک داخلی حل کنید، در نتیجه سایت شما رتبههای بالاتری کسب خواهد کرد. برای آموزش تولید محتوای سئو شده، شما میتوانید از دورههای مختلف آموزشی استفاده کنید. استفاده از کتابهاب آموزشی، مقالات بهروز شده و ویدیوهای مختلف نیز روش مناسبی برای یادگیری سئو خواهد بود. اگر محدودیت بودجه دارید، امکان استفاده از دورهها و منابع آموزش سئو و تولید محتوا رایگان نیز وجود دارد.
لینک دادن به صفحات یا پست های دیگر وبلاگ تان، به موتورهای جستجو کمک می کند وب سایت شما را crawl کنند و نقشه سایت (Sitemap) دقیق تری ایجاد کنند. همچنین به مخاطبان شما کمک می کند محتوای شما را بیشتر کشف کنند و شما را به عنوان یک منبع قابل اعتماد و معتبر از اطلاعات بشناسند. علاوه بر این، عنوان ها، توضیحات متا، و زیرعنوان نیز در سئو محتوا اهمیت ویژه ای دارند بنابراین آن ها را به گونه ای بهینه کنید که دقیقاً مضمون محتوای شما را منعکس کند. لینک دهی داخلی که صفحات مختلف وب سایت شما را به هم متصل می کند نیز به ناوبری کمک می کند و عملکرد سئو سایت را تقویت می کند. در بهینه سازی محتوا، بهتر است مطمئن شوید که صفحه دارای مرتبط ترین کلمات کلیدی است که این کلمات به تعداد معقول و بطور یکنواخت در کل متن تکرار شده اند.
و درست مثل موتور بدون چرخ، یک ماشین پر زرق و برق است که در هیچ کجا، جایی ندارد. تصاویر خود را کوچک نگاه دارید، این تضمین میکند که در یک صفحه خاص پاپ آپ زیادی ظاهر نمیشود و یا اطمینان حاصل میکنید که پستهای بلاگ شما تمام مهارتهایی که باید بهعنوان نویسنده سئو داشته باشید را دارد. پادکستها میتوانند به شما کمک کنند تا به مخاطبان بیشتری دست پیدا کنید و برند خود را به عنوان یک رهبر فکری در صنعت خود معرفی کنید. شما فقط 160 کاراکتر در این بخش دارید و باید بتوانید در یکی دو جمله ایده کلی مقاله خود را توضیح دهید. همچنین از یک نقطه تعلیق نیز استفاده کنید تا کاربر وسوسه شود که روی لینک شما کلیک کند و ادامه مقاله را بخواند.
این اقدامات شامل مواردی چون خوانایی متن، طول مقاله، پوشش کامل موضوع و استفاده درست از تصاویر و ویدیو است. هر محتوایی میتواند از لحاظ کیفیت مورد سنجش قرار بگیرد و در نهایت، این کاربر است که تصمیم میگیرد کدام نوشته و محتوا به بهترین شکل نیازهایش را برآورده میکند. در صورتی که تنها هدف شما تولید محتوا برای کاربران باشد و به نکات سئو بیتوجه باشید محتوای تولید شده توسط شما به شکل زیر خواهد بود. تصویر و ویدئو از عناصر چندرسانهای مهمی هستند که ظاهر متن را زیباتر کرده و درک مفهوم محتوای ما را برای کاربر راحتتر میکند؛ علاوهبر این میتوانند به سئو محتوای متنی ما اعتبار بیشتری بخشند. چگونه؟ از طریق افزایش مدت زمان ماندگاری کاربر در صفحهٔ وب (time on page) و کاهش نرخ پرش!
به عبارت دیگر هدف کاربران از جستجوی این عبارت، خواندن تعریف دقیقی از سئو داخلی است. اگر به پست سایت ما که رتبه یک گوگل را در این عبارت در اختیار دارد توجه کنید، مشاهده خواهید کرد که ما در محتوای این پست پاسخ دقیقی به این سوال داده ایم. ابزارهای سئو از روشهای مختلفی برای محاسبه امتیاز اسپم یک سایت استفاده میکنند که هرکدام از آنها الگوریتم خاص خود را دارند. Moz با استفاده از ابزار اختصاصی خود، یعنی Moz Index، سابدامینها یا صفحات سایت را براساس عوامل مختلف مورد بررسی قرار میدهد؛ این عوامل نشاندهنده اسپم بودن یک سایت هستند. با جمعبندی امتیاز همه این نشانهها، یک امتیاز کلی به سایت داده میشود.
حتما برای شما هم این سوال پیش آمده که چرا تولید محتوا (صرفنظر از نوع و محل انتشار آن) به بخش بزرگی از استراتژی محتوای کسب و کارهای مختلف تبدیل شده است؟ خوشبختانه این سوال پاسخ سادهای دارد. اغلب عباراتی که با این روش پیدا میکنید، از نوع «کلمات کلیدی طولانی» (Long-tail Keywords) هستند که در زمان جستجو توسط کاربران استفاده میشوند و هنوز رقابت زیادی بین وبسایتهای مختلف بر سر آنها وجود ندارد. کار تولید و بهینهسازی محتوا بر اساس اصول سئو را بهتر است با استفاده از همین کلمات و عبارات شروع کنید. حالا که یاد گرفتید محتوای سئو شده چیست و اهمیت آن را در بهبود رتبه وبسایت و تجربه کاربری درک کردید، بدون معطلی به سراغ بررسی اصول تولید محتوای سئو شده میرویم. اگر میپرسید مراحل نوشتن و تولید محتوای سئو شده چیست باید گفت میتوان این مراحل را در دو دسته اقدامات لازم قبل از نوشتن محتوا و بعد از نوشتن آن خلاصه کرد. اما این گفته به چه معناست؟ مطمئناً محتوایی که گوگل در مورد آن صحبت میکند هر نوع محتوایی نیست.
با این حال، حواستان باشد که بررسی کنید محتوای شما در گوشیهای تلفن همراه چگونه به نمایش درمیآید. کلید موفقیت برای رتبهبندی محتوا، نشاندادن ارتباط است و به این منظور، استفاده از ارتباط معناییِ کلمات کلیدی در محتوا مهم است. پیش از الگوریتمهای پاندا و مرغ مگسخوار، موتور جستوجو وسواس خاصی روی چگالی کلمات کلیدی داشت. در بسیاری از موارد هنگام نوشتن، بهشکل طبیعی از کلمات یا عباراتی استفاده میکنید که با یکدیگر ارتباط معنایی دارند. اگر از وردپرس استفاده میکنید، میتوانید از پلاگین WP Last Updated Date استفاده کنید.
این دیدگاه به عنوان یک راهنما برای نوشتن محتوا در وبسایت شما عمل خواهد کرد. همانطور که بالاتر گفتیم سه عنصر استراتژی سئو محتوا شامل کلمات کلیدی، ساختار سایت و کپی رایتینگ بر رتبهبندی وبسایتتان تاثیر میگذارند. از آنجایی که استفاده از فونتهای غیرمعمول و نامتعارف یکی از نشانههای اسپم است؛ ممکن است توجه به روشهای غیرمعمول و پنهان کردن اطلاعات خاصی در متن نظر موتورهای جستجو را به خود جلب کند. این امر همچنین باعث ایجاد اختلال در تجربه کاربری میشود و موتورهای جستجو فکر میکنند برای دور زدن فیلترهای اسپم در حال تلاش هستید. هدف اصلی استفاده از این تکنیک، افزایش رتبهبندی صفحه در موتورهای جستجو با تکرار زیاد کلمات کلیدی است.
برای موفقیت در سئو محتوا، باید برخی نکات کلیدی در سئو محتوا را همیشه مدنظر داشته باشید. این نکات میتوانند به شما کمک کنند تا محتوای شما نه تنها توسط موتورهای جستجو بلکه توسط کاربران نیز ارزشمند تلقی شود. با اینکه حقیقت این موضوع کاملا روشن است، اما نبایست صرفا به خاطر نوشتن محتوای بلند، متن ها را به صورت بی معنی و اسپم نوشته و کیفیت آن را از یاد ببرید. فرض می کنیم که شما قصد نوشتن محتوایی درباره موضوع سئو داخلی چیست دارید. اولین قدم جستجوی این عبارت در موتور جستجوی گوگل و مشاهده نتایج آن است. می توانید از همین مفهوم در سایر انواع محتوا مانند عکس، ویدئو یا صدا استفاده کنید.
اگر میتوانید از یک نفر بخواهید که پیش از انتشار کارتان نگاهی به آن بیاندازد. حتی اگر آنها نویسنده سئو نیستند (یا ویراستار)، نگاهی دوباره به آن باعث میشود که اشتباهات ساده زیادی را متوجه شوید. اگر اینطور نیست حداقل میتوانید درمورد اخباری که به کسب و کارتان مربوط است بحث کنید و ببینید چه نوع لیستی و یا پستهای مفیدی را میتوانید با این کلمات کلیدی تولید کنید. زمانیکه در حال نوشتن هستید باید همیشه ارزشی را به خوانندگان خود اضافه کنید. راهنماها و کتابهای الکترونیکی عمیق میتوانند به شما در رتبه بندی کلمات کلیدی رقابتی کمک کنند و ارزشی برای مخاطبان خود فراهم کنند. دقیقا میدانید برای هر موضوع چند کلمه کلیدی وجود دارد و برای رتبه گرفتن در هر کلمه کلیدی چند صفحه مرتبط با آن کلمه کیدی باید درست شود.
خصوصا در سال ۲۰۲۴ که شدیدترین رقابت بین متخصصین سئو و بازاریابان محتوا را تجربه میکنیم و ظهور ابزارهای هوش مصنوعی نظیر ChatGPT و تغییرات الگوریتم گوگل، فرایند تولید محتوا را با چالشهای بیشتری مواجه کرده است. ۲ – سئو محتوا شامل چه بخشهایی است؟بهطور کلی میتوان گفت سئو محتوا شامل تحقیق کلمات کلیدی، ساختار سایت و کپیرایتنگ میشود که هرکدام مسائل مربوط به خودشان را دارند. هرچه متن خود را عمومیتر و دوستانهتر بنویسیم، کاربر راحتتر منظور ما را درک میکند. در هر کسبوکاری، یکسری اصطلاحات تخصصی و پیچیده وجود دارد که متأسفانه برخی از مدیران وبسایتها برای اینکه نشان دهند چقدر متخصص هستند، از این اصطلاحات استفاده میکنند. آنها تصور میکنند که با این کار مقالهای بینظیر نوشتـهاند و تخصص خود را به رخ کشیدهاند، اما در واقع این کار باعث میشود تعداد زیادی از کاربران را از دست بدهند.
محتوای کاملی که به جنبههای مختلف موضوع میپردازد در اغلب موارد رتبه بهتری در صفحه نتایج میگیرد. علت این موضوع را میتوان در پوشش بهتر موضوع، دادن اطلاعات بیشتر به رباتهای جستجو و احتمال دریافت بکلینکهای بیشتر توسط این محتواها خلاصه کرد. اینکه فضای اینترنت پر از محتواهای بد یا بی کیفیت هستش برای همه مواضح است. اما شما باید کاری کنید که مخاطب تنها با یک نگاه متوجه کیفیت بالای محتوای شما شود. چاره اینکار استفاده از تغییر رنگ جملات و کلمات مهم در متن شما می باشد. با اینکار مخاطب نسبت به متنی که رنگ آن عوض شده است حساس شده و چون اون قسمت مهم و جالب است احساس می کند حتما باید کل متن را بخواند تا محتوای شما را از دست ندهد.
قبل از انتشار هر محتوا می بایست اطمینان حاصل کنید که کلمات کلیدی اصلی در قسمت ابتدایی متن وجود داشته و از کلمات کلیدی متشابه در ادامه محتوا استفاده شده باشد. بعد از آن به زیبا سازی محتوا پرداخته و خوانایی آن را برای کاربران بهبود ببخشید. در این ویدیو توضیح می دهد که آناتومی و ساختار یک صفحه چگونه باید باشد تا از نظر سئو داخلی برای بهینه سازی سایت در موتورهای جستجو عالی باشد. ولی به هر حال ما نیاز داریم از یک جایی به بعد تولید محتوای سئو شده را شروع کرده و کانتنت مناسب برای سایت خود بنویسیم تا با عبارات بهتر و جدیدتری کاربر ورودی بگیریم. استفاده از اعداد در نام دامنه، گرچه ممکن است به نظر جذاب یا مرتبط با موضوع سایت به نظر برسد؛ اما میتواند نشانههایی از یک سایت اسپم را به همراه داشته باشد.
این جریمهها میتوانند به صورت کاهش رتبه در نتایج جستجو، حذف از ایندکس گوگل یا کاهش اعتبار دامنه ظاهر شوند. الگوریتمهایی مانند پاندا (Panda)، مرغ مگسخوار (Hummingbird) و گوگل اسپم آپدیت به طور خاص برای شناسایی و جریمه سایتهای متخلف در استفاده از کیورد استافینگ طراحی شدهاند. کلمات کلیدی در متا تگ عنوان (Title Tag)، توضیحات متا (Meta Description) یا تگهای کلمه کلیدی (Meta Keywords) بهطور افراطی تکرار میشوند تا موتورهای جستجو را فریب دهند. اما در بحث Entity در گوگل، پوشش دادن ابعاد مختلف یک موضوع با متنی یونیک است که نظر گوگل را جلب میکند.میتوانید موضوع مورد نظر را در گوگل جستجو کنید (ترجیحاً به زبان انگلیسی). در محتوایتان به این سوالات پاسخ دهید تا به درک بهتر گوگل نیز کمک کنید. سئو در گذشته به انتخاب یک کلمه کلیدی و تکرار چندباره آن در قسمتهای محدودی از محتوا محدود میشد.
ابزارهای تجاری نظیر SEMRUSH و Ahref به شما کمک میکند اطلاعات بسیار مفیدی در خصوص متوسط تعداد کلمات موجود در صفحات برتر و یا ساختار لینکهای داخلی و خارجی این صفحات به دست آورید. بدون استفاده از ابزارهای سئو هم خودتان میتوانید به خلاقیتتان اعتماد کرده و با در نظر گرفتن کاربر هدف و نیت کاربر و بررسی مقالات انگلیسی محتوای کاملی تولید کنید. در سئو محتوای متنی شرط نهایی برای نوشتن محتوای با کیفیت این است که مطمئن شوید محتوا برای موتورهای جستوجو بهینه شـده است تا محتوای شما در اینترنت بهراحتی پیدا شود. اینکه محتوا برای کاربران راحتتر پیدا شود، بستگی به افزایش احتمال این دارد که گوگل محتوایتان را برای صفحات نتایج جستوجو انتخاب کند. از روشهای تأثیرگذار دیگر در سئو محتوای متنی، رعایت تضاد رنگی است. منظور از تضاد رنگی این است که رنگ فونت با رنگ پسزمینه متفاوت باشد.
به کمک این نوع از تبلیغات میتوان کمپینهای تبلیغاتی را بر اساس ویژگیهای مشترک مخاطبان هدف سازماندهی کرد و کمپینهای تبلیغاتی را کاملاُ مرتبط با ویژگیهای شخصی، رفتار و علاقهمندیهای مخاطب ایجاد کرد. تگ عنوان بعد از پیوند یکتا دومین محلی است که هم کاربران و هم رباتهای جستجو از طریق آن متوجه موضوع محتوا میشوند پس حتما باید کلمه کلیدی اصلی را حتی الامکان در ابتدای آن به کار ببرید. بهتر است این کار را فقط یک بار و بهصورت کاملا طبیعی انجام دهید چون اگر زیادهروی کنید، ممکن است به نظر گوگل کیورد استافینگ به نظر برسد. محتوای سئو شده در واقع کنار هم قرار دادن دو عنصر مخاطب و گوگل در کنار هم است. اگر میخواهید از یک استراتژی بازاریابی محتوا استفاده کنید که در آن سئو مورد بررسی قرار نگرفته است، دوباره شروع به کار کنید و سئو محتوا را نیز مدنظر قرار دهید. هنگامی که چرخ ها و موتور با هم کار میکنند، سواری بسیار نرمتری خواهید داشت.
بسته به نوع محتوا می توانید داده های ساختار یافته مرتبطی را برای توصیف هر چه بهتر آن استفاده نمایید. اسکیماهای متنوعی برای مطالب، ویدئوها، پادکست ها، محصولات، دستور تهیه غذا، نقدها و دیگر انواع محتوا وجود دارد. افزونه های ضروری و کاربردی سئو بسیار در این راه به ما کمک می کنند که یکی از افزونه های کاربردی برای ساخت سرفصل در ابتدای نوشته ها، افزونه table of content هست ، که در اینجا آموزش آن را قرار دادیم. روش های مختلفی برای استخراج عبارات کلیدی که کاربران شما سرچ میکنند وجود دارد. همیشه هم اینطور نیست که به لانگ تیل کیورد های یک کلمه کلیدی lsi بگوییم. در این بخش به توضیح بخش های مختلف و اصطلاحات مختلف مربوط به کلمات کلیدی میپردازیم تا ادامه بحث را بهتر و عمیق تر درک کنید و بتوانید استفاده کنید.
مثلاً محتوای صفحات محصول باید حدود ۵۰۰-۶۰۰ کلمه باشه، در حالی که لندینگ پیجها ممکنه تا ۲۰۰۰-۶۰۰۰ کلمه محتوا نیاز داشته باشن. طراحی محتوا یه فرآینده که بهت کمک میکنه محتوایی بر اساس نیازهای واقعی کاربر تولید کنی. این فرآیند فقط بهت نمیگه کاربر چی میخواد، بلکه بهت نشون میده واقعاً به چی نیاز داره. فکر کردن به محتوا از این زاویه بهت کمک میکنه محتوایی در زبان و فرمتی که کاربر نیاز داره، تولید کنی. سایتهایی که محتوای "کمارزش" و بدون فایده رو تبلیغ میکنن، خطر جریمه شدن توسط گوگل رو دارن؛ همچنین معمولاً نرخ پرش بالا و نرخ تبدیل پایین دارن.
این پلتفرم با شبکهای گسترده از ناشران برای انتشار تبلیغات کلیکی و اجارهای همکاری میکند. تا اینجا یاد گرفتید اصلیترین محلهایی که باید کلمه کلیدی اصلی را عینا در آنها بهکار ببرید، چه محلهایی هستند و چه نکاتی را باید برای نوشتن آنها رعایت کنید. در ادامه، چند روش دیگر را یاد میگیرید که در اولویتهای بعدی بهینه کردن محتوا با کلمات کلیدی قرار میگیرند. حساب کاربری رسمی کسب و کار در شبکههای اجتماعی و خصوصا بخش نظرات بهترین منبع برای پیدا کردن موضوعات موردبحث کاربران و مخاطبان هدف کسب و کار است. از این طریق میتوانید موضوعاتی را که کاربران در مورد آنها سوال دارند پیدا و یادداشت کنید.
بسیاری از مواقع سئوکاران از عدم اطلاعات و دانش افراد استفاده میکنند و پروسه سئو را برای دریافت مبلغ بیشتر به تعویق میاندازند. همیشه تلاش کنید حتی اگر سئو سایت خود را به افراد دیگر میسپارید، اطلاعات متوسطی در زمینه سئو داشته باشید تا از پروسه سئو سایت خود به طور کامل آگاه باشید. محتوای همیشه سبز محتوایی است که دارای ترافیک دائمی و پایدار از سمت موتورهای جستجو است. محتوای همیشه سبز تاریخ مصرف ندارد و همواره پاسخگوی نیاز کاربران است. اسم آن برگرفته از برگ درختانی است که همواره در طول سال دارای برگهای سبز هستند. یک استراتژی خوب در بروزرسانی محتوای قدیمی بروزرسانی و بهبود محتوای مطالب همیشه سبز موجود در سایت است.
کاربران در فضای آنلاین علاوه بر تمایل به خواندن جملات کوتاه، ترجیح میدهند مطلب را در قالب پاراگرافهای کوتاه بخوانند. با کمک عنوانهای فرعی در تگهای h2 و h3 و h4 میتوانید متنهای طولانی را به قطعههای کوتاه محتوا تقسیم کنید. بسیاری از کارشناسان سئو، توصیه میکنند هر ۲۰۰ کلمه از محتوا را با عنوان فرعی از بخش بعدی جدا کنید. اگر گوگل متوجه شود که توضیحات متا مشابه سایتهای دیگر و تکراری است، سایتتان را جریمه میکند و رتبه سایتتان پایین میآید. توضیحات متا همچنین میتوانند همانند قسمت «بیشتر بخوانید» عمل کنند؛ تا باعث جذب کاربران شود.
بنابراین، ایجاد محتوای سئو شـده و با ساختار با کیفیت بسیار مهم است. در این مقاله، توضیحی کامل از آنچه باید درباره سئو محتوا بدانید را به شما ارائه میدهیم. اگر قصد تولید محتوایی را دارید که در نتایج جستوجو رتبههای خوبی بگیرد، این مقاله را از دست ندهید. یک محتوا هرچقدر هم که اطلاعات خوبی برای کاربر داشته باشد، در صورتیکه طبق اصول سئو محتوا بهینه سازی نشود، شانس زیادی برای کسب رتبه در گوگل ندارد. به همین دلیل در صورتیکه قصد تولید محتوا برای سایت کسب و کارتان را دارید باید اصول تولید محتوای سئو شده را بیاموزید تا از مزایای تولید محتوا با استفاده از سئو بهره مند شوید. سئو محتوا (Content SEO) به مجموعهای از روشها و استراتژیها گفتـه میشود که برای بهینهسازی محتوای وبسایتها به منظور جذب موتورهای جستجو و افزایش رتبه آنها در نتایج جستجو انجام میشود.
با پیروی از این اصول، می توانید محتوایی ایجاد کنید که هم برای مخاطبانتان ارزشمند باشد و هم برای موتورهای جستجو بهینه شده باشد و به شما کمک کند تا دید سایت خود را بهبود بخشیده و ترافیک ارگانیک را افزایش دهید. مطمئن شوید که سایت شما از نظر فنی برای موتورهای جستجو بهینه شده است. این شامل مواردی مثل اطمینان از اینکه سایت میتواند توسط Google خزیده و فهرستبندی شود، میشود و شانس نمایش محتوای شما برای درخواستهای کاربر مرتبط را افزایش میدهد. همانطور که میبینید بازاریابی محتوا و سئو محتوا کاملا متفاوت از هم هستند. بازاریابی محتوا مفهومی بسیار گستردهتر از سئو محتوا و حتی سئو دارد. بازاریابی محتوا مختص وب و فضای آنلاین نمیشود و میتواند در هر حوزهای استفاده شود اما در سئو محتوا فعالیت روی محتواهای موجود در سایت با هدف رتبهگرفتن در موتورهای جستجو است.
اما بسیاری Off Page Seo را همان لینک سازی میپندارند درحالیکه اینگونه نیست و لینک سازی فقط بخش اعظمی از این شیوه بهینه سازی را تشکیل میدهد. برای مثال، مواردی ازقبیل بازاریابی شبکههای اجتماعی و نام تجاری نیز جزو سئوی خارجی محسوب میشود و اهمیت بسیاری دارد. به بیانی دیگر، Off Page Seo تمام کارهایی است که خارج از یک وب سایت انجام میگیرد تا موتورهای جستجو آن وب سایت را قابل اعتماد و معتبر به حساب بیاورند. در بحث خودمان ساختار محتوا یا مقاله شما از نظر عکس شاخص و عنوان جذاب حکم همان نمای بیرونی ساختمان را دارد. هرچقدر تعداد اتاق ها بیشتر باشند و ورودی جذاب و دکوراسیون داخلی شیک تری داشته باشند شما بیشتر ترقیب میشوید از وسایل و قسمتهای مختلف اتاق بازدید کنید و زمان بیشتری را در داخل این ساختمان برای عکاسی بگذرانید.
اقدامات سئوی خارجی کمک میکنند محتوا در فضای آنلاین بیشتر دیده شده و کاربران بیشتری را به طرف وبسایت هدایت کند. یکی از نکاتی که در پاسخ به سوال «روش تولید محتوای سئو شده چیست» باید به آن بپردازیم استفاده از جملات کوتاه در ابتدای محتوا است. کاربران محتوای شما یا هر محتوای آنلاین دیگری را بهطور کامل نمیخوانند بلکه خیلی سریع با چشم آن را مرور میکنند. استفاده از جملات طولانی ذهن و چشم کاربر را خسته کرده و باعث میشود رشته کلام را گم کند. این موضوع در مورد جملات ابتدایی محتوا که باید روان، گویا و ترغیبکننده باشند تا کاربر به خواندن محتوا ادامه دهد، اهمیت بیشتری هم دارد.
نه اینکه تولید محتوا را متوقف کنید، بلکه سرعت تولید محتوا را کاهش و آپدیت محتوا را افزایش دهید. به این کار اصطلاحا “تحقیقات کلمات کلیدی” یا Keyword Research گفته میشود. ترکیب یونی گونهای ترکیب شیمیایی است که ذرههای سازندهٔ آن یونهای مثبت و منفی هستند. ترکیبات یونی بهطور طبیعی در سنگهای معدنی و به صورت محلول در آب دریاها و اقیانوسها یافت میشوند اما در هواکره وجود ندارند. نخستین توضیحات علمی در مورد این ترکیبها به دانشمند انگلیسی مایکل فارادی بر میگردد که نام «یون» به معنی «رونده» یا «متحرک» را بر روی اجزای سازنده این ترکیبات قرار داد.
با ایجاد محتوای بهینه شده برای سئو، میتوانید ترافیک ارگانیک بیشتری را به سایت خود هدایت کنید، دیده شدن برند را افزایش دهید و در نهایت، موفقیت آنلاین خود را افزایش دهید. بله درست است که نوشتن مقالات کوتاه راحتتر است و زمان کمتری از شما به عنوان نویسنده میگیرد، اما اگر میخواهید بهترین نتیجه ممکن را از نویسندگی سئو بگیرید، باید مقالات بلندتری بنویسید. اگر تا به حال مقاله طولانی ننوشتهاید، نگران نباشید، میتوانید از همین حالا شروع کنید. فقط کافی است موضوع مورد نظر خود را با عمق بیشتری بررسی کنید و بیشتر راجع به آن مطالعه نمایید. در اغلب موارد نیز، این مطالعه اضافی باعث میشود تا چیزهایی جدیدی یاد بگیرید و حتی برای مقالات بعدی خود ایده پیدا کنید. برای انتخاب بهترین کلمات کلیدی در نویسندگی سئو، میتوانید در ابتدا یک لیست از کلمات کلیدی مد نظر خود تهیه کنید و سپس به Google Keyword Planner و یا Ahrefs رفته و کلمات کلیدی خود را در آنها جست و جو کنید.
اگر به تازگی وارد حوزه سئو و محتوا شده باشید، حتماً عبارت «محتوای سئوشده» به گوشتان خواهد خورد. تولید محتوا همیشه هدفمند است و اگر محتوایی را برای وبسایت تولید میکنید، باید سئو یا بهینهسازی موتور جستجو را جدی بگیرید تا به هدفتان برسید. اما اصول سئو محتوا چیست؟ چگونه محتوا را برای وبسایت سئو کنیم؟ در ادامه این مطلب، هر آنچه باید در مورد سئو محتوا بدانید برایتان خواهیم گفت. وقتی تحقیق کلمات کلیدی انجام میدی، از صفحات نتایج جستجو اطلاعات زیادی میتونی به دست بیاری. اگه میخوای بفهمی نیت افراد با استفاده از کلمات کلیدیت چیه، کافیه اون کلمات کلیدی رو گوگل کنی و نگاهی دقیق به نتایج جستجو بندازی.
به عبارت دیگر “Canonicalization” راهحلی برای محتوای تکراری است؛ یعنی جلوگیری از محتوای تکراری که مانع ایندکس شدن توسط گوگل میشود. اگر در خصوص سئو محتوا جدی هستید، پس به احتمال زیاد در حال حاضر یک وبسایت فعال دارید. بنابراین شاید کمی دیر به نظر برسد که ساختار سایت خود را به شیوه ایدهآل هرمی تنظیم کنید. اما ناامید نشوید هنوز کارهای زیادی وجود دارد که میتوانید برای بهبود ساختار سایت و سئو محتوا خود انجام دهید. ایجاد محتوای معتبر و ارزشمند برای دیده شدن در موتورهای جستوجو بسیار مهم است. اما بعد از آنکه از محتوای خود مطمئن شدید برای آنکه موتورهای جستوجو درک بهتری از مقالات سایت شما داشتـه باشند، باید اقداماتی انجام دهید که محتوای شما را بهینه کند.
تا همین چند وقت پیش، بازاریابان و کارشناسان سئو از اینکه به محتوای خارجی لینک بدهند اکراه داشتند. آنها میخواستند تا جایی که میتوانند رتبه بالاتری را برای خودشان کسب کنند. ضمن این باید تعادل را نیز رعایت کنید و هرجا به راستی نیاز بود و به درک ارتباط منابع کمک میکرد لین خارجی بدهید و در این زمینه بیمهابا عمل نکنید. تا به اینجا متوجه شدیم کیفیت محتوای تولید شده مانند، خوانایی متن، طول مقاله، پوشش کامل موضوع و استفاده درست از تصاویر و ویدیو همان چیزی است که می تواند به ما در جذب مخاطی و قواعو و نکات سئو در تولید محتوا کمک نماید. ولی در نهایت، این کاربر است که تصمیم میگیرد کدام نوشته و محتوا به بهترین شکل نیازهایش را برآورده میکند. در صورتی که تنها هدف شما تولید محتوا برای کاربران باشد و به نکات سئو بیتوجه باشید محتوای تولید شده نه تنها برای شما فائده ای ندارد بلکه ممکن است مضر نیز باشد.
گوگل اغلب مقالات طولانی تر را ترجیح می دهد(به گفته سمراش، ahrefs و تجربیات شخصی). یک تحقیق نشان می دهد که متوسط طول صفحاتی که در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل نمایش داده می شوند، 2000 کلمه است. کلمات کلیدی هنوز در استراتژی سئو سایت جایگاه خوبی دارند، فقط سعی کنید آنها را از روی فکر و به صورت ارگانیک و پراکنده در محتوایتان استفاده کنید. در تعریف کلمه کلیدی به صورت خلاصه باید گفت کلمه یا مجموعه کلماتی هستند که محتوا حول محور آنها نوشته میشود. همچنین مخاطبین و مشتریان با سرچ این کلمات کلیدی در گوگل به سایت شما میرسند و از سایت شما بازدید میکنند.
یکی از ابزارهایی که میتوانید از آن برای شناسایی ساختار بهینه برای محتوا استفاده کنید چت جی پی تی و Gemini گوگل هستند. در زیر دو نمونه از دستورات برای ایجاد ساختار محتوایی و سلسله مراتب هدینگها توسط chatgpt و Bard نمایش داده شده است. نحوه عملکرد گوگل در سالهای اخیر تغییر کرده است و تمرکز از کلیدواژهها به اعتبار موضوعی تغییر پیدا کرده است. برای کسب رتبه، نیاز دارید تا گوگل سایت شما را به موضوعات هدفتان ارتباط دهد. بهترین روش برای رسیدن به این هدف ایجاد کتابخانههای کوچک در سایت است که به آن خوشهی موضوعی (topic cluster) میگویند.
https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/