سئو تکنیکال در کمترین زمان

چک لیست سئو تکنیکال مهمترین مواردی که در SEO Technical باید به آنها توجه کرد

ابزارهای متعددی مثل Semrush و Ahrefs برای ساده‌سازی این فرآیند وجود دارند. ولی همچنان تحلیل‌های دستی و بررسی‌های انسانی نمی‌توانند جایگزین شوند. درست مثل رانندگی با یک خودرو خودکار؛ حضور راننده در بسیاری مواقع با ارزش است. در حقیقت، بدون بررسی دقیق داده‌های خروجی و تحلیل‌های انسانی، نمی‌توان به نتایج معتبری دست یافت. این نکته بسیار مهم است، چرا که می‌تواند تغییرات بزرگی در استراتژی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها ایجاد کند. این وب سایت با هدف ارتقا سطح دانش فنی کاربران ایرانی در حوزه تکنولوژی های جدید از جمله گوشی های موبایل ، تبلت ، دستگاه های دیجیتال راه اندازی شد.

با فعالسازی آنها در ابتدا به تجربه بهتر کاربران کمک میکنید و سپس با ایجاد لینک های داخلی باعث میشوید که ربات های موتور جستجو بهتر به صفحات مختلف سایتتان دسترسی داشته باشند. برای فعال سازی بردکرامب در وردپرس میتوانید از افزونه های مختلفی استفاده کنید. مشکلات محتوای تکراری همچنین می‌تواند منجر به جریمه توسط موتورهای جستجو شود و به رتبه‌بندی کلی وب‌سایت در موتورهای جستجو آسیب بزند. برای جلوگیری از مشکلات محتوای تکراری، مدیران وب‌سایت‌ها می‌توانند از تگ کنونیکال برای مشخص کردن محتوای اصلی استفاده کنند. همچنین اطمینان حاصل کنند که هر صفحه دارای عنوان و توضیحات متای منحصربه‌فرد است.

با انجام این کار، زمانی که افراد درباره موضوعات حوزه کسب و کار شما سرچ می‌کنند، سایت شما در سایت‌های اولیه نمایش داده می‌شود و احتمال این که آن‌ها روی سایت شما کلیک کنند، بسیار بالاست. APIهای گوگل یکی از مهمترین ابزارهای سئو شناخته می‌شود که باعث می‌شود ترافیک سایت شما به صورت طبیعی افزایش پیدا کند. در نتیجه، احتمال این که مخاطبان هدف وارد سایت شما شوند، بیشتر است. به همین دلیل می‌توانید روی این موضوع سرمایه‌گذاری کنید و با تبدیل مخاطبان هدف به مشتریان واقعی، سود خود را از یکی کسب و کار آنلاینتان تا حد قابل توجهی افزایش دهید. بهترین مرجع برای کسب دانش تخصصی در این زمینه، شرکت در دوره سئو باکس ژاکت است. گاهی اوقات برخی صفحات وب‌سایت توسط موتورهای جستجو ایندکس نمی‌شوند.

مزیت مهم دیگر این ساختار این است که به کارشناسان سئو کمک می‌کند تا صفحات یتیم (Orphan Pages) را شناسایی کنند. صفحات یتیم صفحاتی از یک وبسایت هستند که از هیچ صفحه‌ی دیگری در وبسایت به آن‌ها لینک داده نشده است. این صفحات مانند جزایری تک‌افتاده در درون یک وبسایت هستند که راه دسترسی از صفحات دیگر به آن‌ها وجود ندارد. بنابراین، خزنده‌ها نمی‌توانند آن‌ها را پیدا کنند و هرگز دیده نمی‌شوند. Structured Data چطوری کار می‌کنه؟ این داده‌ها توی قالبی به نام Schema Markup قرار می‌گیرن و به گوگل اطلاعات خاصی مثل نظرات کاربران، قیمت محصولات، امتیازات و غیره رو می‌دن. گاهی اوقات محتوای سایت کراول (Crawl) نمی‌شود و شما هم حواستان نیست؛ در چنین شرایطی باید دسترسی گوگل و قابلیت کراول سایت توسط ربات‌های را بررسی کنید.

محتوا با کیفیت درصورتی که از کانال‌های بازاریابی دیگر مانند شبکه های اجتماعی برای افزایش میزان بازدید کننده استفاده کند نتیجه سریع‌تری برای سایت به دست خواهد آورد. سرعت وب سایت نیز یک مسئله تکنیکال است و برای به دست آوردن نتایج خوب نیاز به ایجاد تغییر در وب سایت و زیرساخت های شما دارد. در ضمن در قسمت سوم آموزش رایگان سرچ کنسول نحوه ثبت سایت مپ در سرچ کنسول گوگل را آموزش داده‌ایم. می‌توانید به لینک بالا یا به صفحه یوتیوب ما مراجعه کنید و این قسمت را ببینید. با انتشار صفحه جدید یا بروزرسانی صفحه، اطمینان حاصل کنید که نقشه سایت شما به طور خودکار به روز می‌شود.

اما احتمالاً بیشتر کاربران شما در موبایل هستند و اگر وبسایت سریع و سازگار با نسخه موبایل را نداشته باشد، رتبه شما کاهش خواهد کرد. مانند سایر موارد سئو فنی، هنگامی که وبسایت خود را به این امکان تنظیم کردید که نشانی اینترنتی اصلی هر صفحه را به طور صحیح مشخص کند، دیگر لازم نیست کار دیگری انجام دهید. اگر قصد داشید آدرس url خود را تغییر دهید حتما از ریدایرکت 301 استفاده کنید تا موتورهای جستجوگر، متوجه تغییر آدرس شما شوند و به سئو صفحه شما ضربه‌ای نیز وارد نشوند. بگذارید ببینیم بهترین روش‌ها برای حل و بررسی مشکلات تکنیکال سایتمان چیست ! شما می‌توانید از چک لیست زیر برای انجام سئو تکنیکال خود استفاده کنید. البته، علاوه‌بر توجه به آن موارد، دقت به و آگاهی از این نکته ضروری است که همیشه ممکن است خطاهایی در خزش (کراول) ربات‌ها برای هر وبسایتی پیش بیاید.

همنوع خواری یا (Cannibalization) فرآیندی است که موتور جستجو به اشتباه به ازای جستجوی کاربر بجای نمایش یک محتوای کاربردی، 2 محتوا از یک سایت را به او نمایش می‌دهد. مشکل همنوع خواری در صفجه جستجوی موتور جستجو (سرپ)، کاهش اعتبار محتوای اصلی و تقسیم این اعتبار بین 2 صفحه است. متخصص سئو تکنیکال با استفاده از تگ کنونیکال مناسب از بروز محتوای تکراری در سرپ جلوگیری کرده و به کاربر و موتور جستجو کمک می‌کند که به محتوای درست برسند. وقتی دامنه مورد نظر خود را انتخاب می‌کنید، به موتورهای جستجو می‌گویید که آیا ترجیح می‌دهید نسخه www یا غیر www سایت شما در نتایج جستجو نمایش داده شود. به عنوان مثال، شما ممکن است را به عنوان دامنه منتخب وب سایت خود انتخاب کنید. این امر به موتورهای جستجو امکان می‌دهد كه نسخه www سایت شما را در اولویت قرار دهند و همه كاربران را در آن URL هدایت كنید.

اگر مشکلات وبسایت به حدی باشد که کار از دست سئو کار خارج شود و نیاز به برنامه نویس باشد، لازم است که آن را به یک برنامه نویس حرفه ای بسپاریم. در واقع در یک نمونه قرارداد سئو، بخشی بزرگی از سئوی تکنیکال سایت به عهده سئوکار و بخش دیگری از آن به عهده برنامه نویس است. سئوی فنی یا تکنیکال سئو به دلیل فنی بودن و لازم بودن دانش فنی و برنامه نویسی برای آن، در برخی موارد جزء وظایف یک سئو کار به حساب نمی آید. اما در حد معمول و برای بهینه سازی سرعت و برخی از کارهای معمول دیگر یک سئو کار باید به تحلیل سئوی فنی بپردازد. اگر شما از وردپرس استفاده میکنید، افزونه های خوبی تو این زمینه وجود دارند که میتوانند در افزایش سرعت سایت به شما کمک کنند.

این تغییر مسیرها باید به دقت بررسی شوند تا از هرگونه اشتباه جلوگیری شود. آزمایش کلیه نقاط در زنجیره تغییر مسیرها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. اطلاعات نادرست می‌تواند موجب بروز مشکلات جدی در ساختار سایت شود و در نهایت، نتیجه‌ای نامطلوب به دنبال داشته باشد. چرا این تکنیک یکی از نیازهای سئو است؟زمانی که جنگ بر سر بودن و نبودن و نابود شدن است، توجه مخاطب به اصلی‌ترین مسئله تبدیل می‌شود. کمپین‌های بازاریابی محتوا یکی از مهم‌ترین مخاطبان این تفکر هستند.

در گوگل یک نمایه کسب و کاری برای خودتان بسازید یا آن را آپدیت کنید. استراتژی‌های سئویی معمولاً در یک بازه‌ی ۳ تا ۶ ماهه چیده می‌شوند و البته فرصت‌هایی هم برای بازبینی آنها در نظر گرفته می‌شود. پس قبل از اینکه سراغ جلسه‌های مشاوره سئو بروید یا به دنبال جذب یک سئوکار باشید، مشخص کنید که هدفتان از سئو چیست؟ دنبال چه چیزهایی هستید؟ و براساس آنها درباره‌ی پروژه صحبت کنید. کلیه حقوق این وبسایت محفوظ و متعلق به شرکت داده پردازی فراتک می باشد. انقلاب هوش مصنوعی، شروع خوبی برای راه‌یابی به سئو حرفه‌ای است و دانش داده‌ها وسیله‌ای برای تقسیم‌بندی است.

در این شرایط، سایت‌هایی موفق خواهند بود که زودتر و بهتر، مجموعه‌ای از روش‌ها و استراتژی‌ها را برای بهینه سازی سایت خود در نظر بگیرند. یکی از بخش‌های مهم سئو که برای بسیاری از صاحبان وب‌سایت‌ها، ممکن است پیچیده باشد، سئو تکنیکال یا سئو فنی است. با بررسی چک لیست کامل سئو تکنیکال و اجرای آن، می‌توانید مشکلات فنی وب‌سایت خود را شناسایی و رفع کنید. در این وبلاگ، به معرفی کامل سئو فنی و بررسی چک لیست کامل آن خواهیم پرداخت. اگر شما هم صاحب یک وب‌سایت هستید که می‌خواهید بخش فنی آن را بهبود ببخشید، حتما این مقاله را تا انتها دنبال کنید. SEO تکنیکال مجموعه اقداماتی است که باید انجام شود تا خزیدن ربات‌ها و ایندکس‌شدن صفحات وبسایت راحت‌تر و سریع‌تر باشد تا به بهبود رتبه وبسایت در موتورهای جستجو کمک کند.

اگر گوگل به سایت شما دسترسی دارد و در دستورالعمل‌های robots.txt کدی برای غیرفعال کردن دسترسی گوگل نوشته نشده است، نیازی نیست کاری انجام دهید. در غیر این صورت، باید حتماً به دنبال مشکل بگردید و هر چه سریع‌تر مشکل را رفع کنید. در واقع فایل Robots فایلی است که به ربات های موتور های جست و جو می‌گوید در کدام صفحات سایت جستجو کنند و همچنین از جست و جو در کدام صفحات خودداری کنند. سئو سایت چقدر زمان می‌برد؟ این سوال پرتکراری است که همه کارفرماها می‌پرسند. به استناد نظرسنجی سایت ahrefs در لینکدین، ۵۸ درصد سئوکارها معتقدند سئوی وب‌سایت نیاز به یک استراتژی ۳ تا ۶ ماهه دارد.

اگر یک وبسایت رسپانسیو دارید، پس دیگر نیازی به نگرانی درباره شاخص موبایل ندارید اما اگر یک وبسایت موبایل جداگانه در یک ساب دامین، مطمئن شوید که آن هم محتوای نسخه موبایل شما در نسخه دسکتاپ نیز دارد. این پروتکل نشان می‌دهد که هرگونه اطلاعات منتقل شده بین وبسایت و سرور شما (مانند نام های کاربری، گذرواژه‌ها، داده های شخصی و غیره) رمزگذاری شده است. با استفاده از تگ‌های HTML می‌شود محتوایی را برای ایندکس‌شدن به ربات‌ها معرفی کرد یا به آن‌ها گفت که صفحه‌ای را ایندکس نکنند. با کمک همین تگ‌ها می‌شود ارتباط میان محتواهای اصلی و مشابه را به ربات‌ها فهماند. چرا باید اسکریپت‌های غیرضروری رو حذف کنیم؟ هر اسکریپتی که توی سایتت اضافه می‌کنی، به زمان بارگذاری اضافه می‌شه و می‌تونه تجربه کاربر رو خراب کنه. مخصوصاً اگه این اسکریپت‌ها مربوط به سرویس‌های شخص ثالث باشن که ممکنه خیلی کند یا بی‌فایده باشن.

لذا، کاهش ناآگاهانه زمان خزش ممکن است نتایج ناقص و تحلیل‌های نادرستی به وجود بیاورد، مشکلات جدیدی را ایجاد کند و حتی مسائل فعلی را دوچندان کند. چه کسی باید این کلاه را بر سر بگذارد؟این روش برای افرادی مناسب است که هدف اصلی و مرکزی آن‌ها، مخاطبان است، حتی افرادی که داده‌های مخاطبان را بررسی و آنالیز می‌کنند، هدف این تفکر هستند. چرا این تکنیک یکی از نیازهای سئو است؟برای شروع بحث بهتر است نگاهی عمیق‌تر به داده‌ها بیندازیم و این مسئله نقطه آغاز است. داده بدون زمینه و متن بی‌معناست، بنابراین مصرف‌کنندگان نیاز دارند تا درکی از رنگ این رویکرد داشته باشند و خودشان به آن معنا دهند، بی‌رنگ بودن این تکنیک به همین دلیل است. فرصت‌های زیادی برای وب‌سایت‌های سازگار وجود دارد؛ با ایجاد زمینه مشترک ممکن است پروسه سریع‌تر طی شود و وب‌سایت سرعت بیشتری پیدا کند.

یکی از دلایل اصلی دیده شدن سایتها و فروش بالای آن بهبود رتبه سایت در گوگل است که به این کار سئو گویند. و موفقیت هرکسی در کسب و کار اینترنتی، وابسته به دانش سئو و بهینه سازی وب سایت است. همواره همه موسسات و شرکت ها ، در عصر امروزی به وب سایتی برای معرفی خدمات و محصولات خود نیاز دارند . این خدمات و محصولات برای دیده شدن و فروش باید در گوگل و سایر موتور های جستجو دیده شوند که انجام این کار به عهده سئو است . بعضی از اقدامات را کارشناسان سئو می‌توانند انجام دهند و برای بهینه‌سازی مواردی هم می‌شود از افزونه‌ها کمک گرفت.

شناخت انواع کلمات کلیدی اهمیت بسیار زیادی در بهبود جایگاه سایت شما در میان سایر رقبا دارند. به همین دلیل هم باید برای تمام محتواهای سایت خود، از محتواهای وبلاگ گرفته تا محصول نویسی، از این کلمات کلیدی استفاده کنید. شما باید در محتواهای خود به شکل کاملاً درست و کاربردی از کلید واژه استفاده کنید تا بتوانید جایگاه سایت خود را نسبت به سایر رقبا در گوگل ارتقا دهید. فایل Robots.txt به‌خصوص برای سایت‌های بزرگ (دارای بیش از 5 هزار صفحه) مفید است که باید بودجه خزش خود را مدیریت کنند. یعنی حداکثر تعداد صفحاتی از یک سایت که یک موتور جستجو در یک بازه زمانی خاص کراول می‌کند. گوگل در سال 2014، پروتکل HTTPS را به‌عنوان یک فاکتور رتبه‌دهی معرفی کرد.

شما می‌توانید این سه فاکتور رتبه‌دهی را در یک گزارش سرچ کنسول گوگل اندازه بگیرید که نشان می‌دهد کدام URLها مشکلات بالقوه دارند. سایت Webpagetest.org نیز سرعت لود صفحات مختلف سایت شما را از موقعیت‌های جغرافیایی، سیستم عامل‌ها و دستگاه‌های مختلف، بررسی می‌کند. برای بهبود سرعت سایت خود توصیه می‌کنیم که با شرکت در دوره افزایش سرعت سایت ژاکت آکادمی سرعت سایت خود و موارد کور وب وایتالز مربوط به آن را بصورت کاملاً اصولی و تضمینی بهینه کنید. حال که متوجه اهمیت سئو فنی (technical seo) شدید، داشتن چک لیست کمک می‌کند مرحله به مرحله برای بهبود سایت خود پیش بروید. اما قبل از آشنایی با آن‌ها باید بگوییم این مباحث به‌صورت مختصر توضیح داده شده‌اند و شما با تهیه دوره سئو تکنیکال می‌توانید نحوه انجام آن‌ها و ابزارهای لازم را کامل‌تر بشناسید. سرفصل‌های این دوره مانند تگ‌های HTML، تگ تصویر، گواهی SSL و HTTPS به همراه موارد دیگر کمک می‌کنند نه تنها بدانید سئو فنی چیست، بلکه سایت خود را کاملا از این نظر بهینه کنید.

علاوه بر این، نظارت منظم وب‌سایت برای مشکلات محتوای تکراری و حل سریع آن‌ها می‌تواند ایندکس شدن و عملکرد کلی سایت در نتایج را بهبود بخشد. یک سایت واکنشگرا برای ارائه یک تجربه کاربری یکپارچه در دستگاه‌های مختلف با صفحات نمایش مختلف، طراحی شده است. با اطمینان از ریسپانسیو بودن وب‌سایت خود، می‌توانید دسترسی به سایت خود را برای کاربران بهبود ببخشید. یکی از مزایای کلیدی طراحی ریسپانسیو، این است که نیازی به ایجاد چندین نسخه از وب‌سایت برای دستگاه‌های مختلف را از بین می‌برد. در عوض، یک وب‌سایت واحد می‌تواند با اندازه صفحه نمایش و وضوح دستگاه مورد استفاده سازگار شود و تجربه مرور بهینه‌ای را برای کاربران فراهم کند. یک وب‌سایت با ساختار مناسب به کراولرها کمک می‌کنند تا بتوانند به راحتی تمام صفحات موجود در سایت را بررسی و کراول کنند.

گاهی ممکن است در یک وبسایت چند صفحه با محتوای مشابه یا محتوای یکسان وجود داشته باشد. این مشکل در وبسایت‌های فروشگاهی (کنیبالیزیشن سایت فروشگاهی) که محصولات مشابه زیادی دارند، بسیار شایع است. ازجمله مواردی که حتما باید درباره‌ی آن با تیم فنی بحث شود، سئو جاوااسکریپت و SSR است. پردازش کدهای جاوااسکریپت و رندرینگ سمت سرور (SSR) هر دو بر سرعت سایت و سهولت ورود خزنده‌ها به آن تأثیر می‌گذارند. XML Sitemap زمانی ایجاد می‌شود که شما سایت و صفحات مختلف را ساخته‌اید و آماده‌اید تا آن را به گوگل نشان دهید. شما با این سایت مپ است که می‌توانید به گوگل و خزنده‌هایش بگویید که چه صفحاتی را ببیند و ایندکس کند و چه صفحاتی را نبیند.

تعارضات در تگ‌های جهت‌یابی مثال خوبی از محدودیت‌های ابزارهای خودکار است. بنابراین، استفاده از ترکیب تحلیل‌های دستی و خودکار می‌تواند منجر به دستیابی به بهترین نتایج شود. ترکیب این دو دیدگاه، مثل دیدن یک تصویر از دو زاویه متفاوت است که باعث می‌شود جزئیات بیشتری را مشاهده کنید. دی ام تابان یکی از شرکت‌های سئو است که در کنار سایر مجموعه‌های فعال در این حوزه، خدماتی در زمینه سئو و دیجیتال مارکتینگ ارائه می‌دهد. این شرکت با مدیریت پروژه‌های مختلف و اجرای استراتژی‌های مختلف سئو ، در بهبود رتبه سایت‌ها نقش دارد.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری