چرا پوست ما چرب می شود علوم پنجم ابتدایی – ❤️ هاب گرام

سبزیجات را با پروتئین یا چربی های سالم بخورید. یرقان می تواند ناشی از همولیز شدید گلبول های قرمز یا ناشی از نقص های آنزیم های کبدی یا انسداد باشد. 2 نوع نشاسته وجود دارد: آمیلوز که به معنی مولکول صاف درازی که به سختی در دسترس آنزیم ها قرار می گیرد و آمیلوپکتین که به معنی بلور شاخه داری که به آسانی در دسترس آنزیم ها قرار می گیرد. فرآوری غذا منجر به کاهش اندازه غذا می شود و کار را برای آنزیم های گوارشی برای دستیابی به نشاسته آسانتر میکند. ویژگی های رژیم غذایی با شاخص گلایسمی کم چگونه است؟

غذاها با توجه به تاثیرشان بر مقادیر قند خون، دامنه ای از صفر تا صد دارند. روغن بادام زمینی دارای چربی های اشباع نشده (MUFA) و (PUFA) است، که هر دو به صورت گسترده در کاهش بیماری های قلبی موثر است.شواهد خوبی وجود دارد که مصرف چربی های اشباع نشده می تواند برخی از عوامل خطر مرتبط با بیماری های قلبی را کاهش دهد. در واقع رژیم غذایی با شاخص گلایسمی کم از غذاهای کربوهیدراتی با شاخص قندی پایین، همچنین غذا های پروتئینی بدون چربی و چربیهای سالم تشکیل میشود. با این حال، تجزیه و تحلیل مطالعات کنترل شده نشان میدهد که اسید لینولئیک – رایجترین چربی امگا ۶ – بر سطح نشانگرهای التهابی خون تأثیر نمیگذارد.

این چربی ها باعث افزایش کلسترول بد خون می شوند. داشتن کلسترول بالا باعث ایجاد علائم خاصی در بدن نمی شود اما می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سکته مغزی را افزایش دهد. ترشح چربی از غده ی های چربی سبب می شود که پوست ما نرم بماند و خشک نشود . بتالین آسیبهای کبدی و التهاب کبدی را کاهش داده و میزان ترشح آنزیمهای سمزدای کبد را افزایش میدهد به همین دلیل لبو پخته یا خام یکی از غذاهای مفید پاکسازی کبد چرب است و بهتر است در رژیم غذایی روزانه گنجانده شود. زیره سطح کلسترول و چربی خون را کاهش و چربی سوزی را افزایش می دهد.

برای مثال سیب زمینی تنوری با شاخص قندی ۸۵ و برنج سفید با شاخص قندی ۸۷ باعث افزایش قندخون تقریباً برابر با خوردن همان مقدار گلوکز خالص می شوند. خوردن مرغ با برنج شاخص گلایسمی برنج را پایین می آورد. اگر قصد کاهش وزن و بهبود سلامتی خود را دارید، خواب کافی و با کیفیت بالا باید یکی از اولویت های اصلی شما باشد. اگر عدم تحمل لاکتوز مسئله شماست، از شیر گاو و فرآورده های لبنی نباید استفاده کنید. اگر فشار خون شما در این رنج قرار دارد، حتی در صورتی که علائمی ندارید باید برای پایین آوردن آن اقدام کنید.

داروهای موثر در 3 گروه قرار می گیرند: اول حساس(sensitive) : یعنی داروهایی که بسیار در درمان آن عفونت کارآمد هستند. هورمون گلوکاگون پیامرسانی برای تجزیه تری گلیسیرید توسط لیپازهای حساس به هورمون برای آزادسازی اسیدهای چرب آزاد است. از این رو استفاده از این محصول برای افراد دارای پوست و موی چرب بسیار مناسب خواهد بود. در واقع بافت که دارای مقادیر بالایی MK-4 است دارای ظرفیتهای قابل توجهی برای تبدیل بالای ۹۰ درصد K1 به MK-4 را دارد. تحقیقات نشان داده است که افراد دارای کبد چرب که در برنامه غذایی خود گردو مصرف میکنند، عملکرد کبدی بهتری را در آزمایشات نشان میدهند.

با وجود این در حجم و اندازه ای که شما معمولاً آنها را مصرف می کنید محتوای کربوهیدرات آنها چندان زیاد نیست. پس از محاسبه شاخص قندی سیب زمینی تنوری ۸۵ است، بدان معنا که با خوردن سیب زمینی تنوری افزایش قندخون ۸۵ درصد افزایش قند خون پس از خوردن همان مقدار گلوکز است. به همین دلیل در مقایسه با گلوکز خیلی کمتر باعث افزایش قند خون میشود. نکته اینجاست که باید آنها را در مقادیر کم یا به صورت ترکیب با پروتئین و یا اندکی چربی سالم بخورید. برای مثال سیب زمینی تنوری که یک غذای با شاخص گلایسمی بالا است را با کمی روغن زیتون و لوبیای پخته یا تن که غذاهایی با شاخص گلایسمی پایین هستند بخورید.

هندوانه یک چربی سوز شکم است. در حالی که آناناس، انبه و هندوانه مقادیر بار قندی زیادتری دارند. اگر در رستوران غذا می خورید نیمی از غذای خود را به خانه ببرید و هیچ گاه پرخوری نکنید. انجیر میوهای است که به کالریسوزی کمک میکند و میتواند مقدار مناسبی از فیبر را وارد معدهی شما کند. اما برش متوسطی از هندوانه (۱۲۰ گرم) تنها ۶ گرم کربوهیدرات وارد بدن شما می کند که برای افزایش معنادار قند خون کافی نیست. پروتئین سرعت تخلیه معده و همچنین هضم کربوهیدراتها را کندتر میکند و باعث افزایش قند خون کمتری می شود.

جوانه گندم به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان و ویتامین ای آب رسانی به پوست را افزایش داده و سبب افزایش خاصیت کشسانی پوست شده و به جوان سازی وچاق شدن صورت و گونه ها کمک می کند. هر چقدر گلوکز خون از غذای خورده شده سریعتر افزایش یابد، رتبه اش در شاخص قندی بالاتر است. با وجود این اگر اندازه هر وعده کم باشد شاخص قندی نیز کم می شود. برای مثال بلافاصله پس از فعالیت ورزشی برای جایگزین کردن سریع گلیکوژن مصرف مواد غذایی با شاخص قندی بالا بسیار مهم است.

چاقي که مهم ترين عامل خطر است. او یازده داوطلب زندانی را در آمریکا تحت رژیمی قرار داد که مشابه رژیم بیماران پلاگری بود و بعد از 5 ماه در آنها عوارض بارز پلاگر (ورم پوست، اسهال و افسردگی) ایجاد شد و بعد ثابت کرد که عامل این بیماری تغذیه ای است. در سال ۱۹۹۷ سازمان بهداشت جهانی (WHO) و سازمان غذا و کشاورزی (FOA) استفاده از شاخص گلایسمی را برای طبقه بندی غذا ها تایید کردند. اینها کمربندهای کششی هستند که در اطراف ناحیه شکم پیچیده می شوند تا آن را فشرده کنند. ضرورتی ندارد غذاهای با قند زیاد را از رژیم غذایی خود حذف کنید.

در نتیجه در غذاهای با شاخص قندی بالا طبقهبندی میشود نه در غذاهای با شاخص قندی کم. گرپفروت نه تنها یکی از منابع غنی ویتامین C است بلکه به جبران 15 گرم از پکتین می کند. این دسته بندی انتخاب غذای مناسب را قبل، هنگام و بعد از فعالیت ورزشی آسانتر میکند. وجود چربی در غذا تخلیۀ معده را کندتر میکند، هضم مواد غذایی را کند میکند و در نتیجه شاخص گلایسمی را کاهش می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید