خواص متعدد موسیر در طب سنتی – دوا درمون

بنابراین، اگر شما روزانه بیشتر از ۲۰۰۰ کالری میخورید، لازم است چربیهای اشباع را به ۱۲۰ کالری محدود کنید. چربیهای غیراشباع چندپیوندی: این چربیها تعداد زیادی پیوند شیمیایی دارند. اینکه تعاریف شیمیایی هر کدام از موارد بالا چیست؛ مبحثی است که باید در علم بیوشیمی به آن پرداخت اما در این حد باید ریزبین باشم که، امگا 3 در دسته ی چربی های چند غیر اشباع قرار می گیرد. زمانی که شما در جدول حقایق غذایی یک ماده نگاه می کنید؛ در قسمت چربی ها، با 3 دسته چربی مواجه می شوید. گروه اصلی داروهای این دسته که به کاهش سطح کلسترول کمک میکند.استاتینها برای بیماران کبدی و برای زنان باردار و شیرده استفاده نمیشود.

به احتمال خیلی کم احتمال عفونت در محل تزریق چربی وجود دارد، کنترل این مشکل با استفاده از داروهای آنتی بیوتیک مناسب می باشد. داروهای استروژن: این داروها میتوانند به افزایش سطح کلسیم خون کمک کنند. کمپانیها هیدروژن را به روغنهای گیاهی مایع اضافه میکنند تا آن را در دمای اتاق جامد کنند. در چربیهای غیراشباع، اتمهای هیدروژن کمتری به اتمهای کربن پیوند خوردهاند و این چربیها در دمای اتاق مایع هستند.

هرچه میخوریم و نمیخوریم، هدف باید این باشد که مصرف چربیهای خوب را افزایش دهیم و مصرف چربیهای بد را به حداقل برسانیم. این ادویه به دلیل خواص ضد التهابی خود و همچنین موادی که در خود دارد نه تنها به هضم غذا کمک می کند بلکه بر جلوگیری از بیماری های گوارشی نیز تاثیر می گذارد. غده ی تیروئید یکی از غدد مهم بدن است که میزان سوخت و ساز انرژی بدن را تنظیم می کند. یکی از رایجترین درمانهای خانگی، همانطور که قبلا ذکر شد، استفاده موقت از کرمها و پمادها برای کاهش پف پلکها میباشد. CRP یکی از پروتئینهای فاز حاد بوده که مانند ESR یک تست ارزشمند در موارد التهابات محسوب میشود و حتی میتوان گفت که این تست از ESR ارزشمندتر میباشد زیرا به محض بروز هر گونه التهابی در بدن افزایش یافته و به مجرد کاهش التهاب و بهبودی میزان آن کاهش میابد.

ترشح چربی پوست در طی دوران نوجوانی زیاد میشود و با افزایش سن کاهش مییابد. در مطالعه ای در سال 2010 دانشمندان کالج گتیزبورگ در پنسیلوانیا روغن آفتاب گردان با روغن ماهی را به رژیم غذایی افراد فعال سالم اضافه کردند. دلیل آن هم توانایی روغن ماهی در تجزیه ی لخته های خونی است. در مورد ورزشکاران، مصرف مکمل امگا 3 راه خوبی برای کمک به کاهش التهاب در بدن از جمله درد عضلانی پس از فعالیت ورزشی و افزایش عملکرد عضلانی، الاستیسیته رگ های خونی و اکسیژن رسانی به عضلات به شمار می رود. سیگار میزان HDL یا کلسترول مفید را کم می کند و حتی به پوشش داخلی شریان ها آسیب می زندو به چسبیدن کلسترول و دیگر چربی ها به رگ های خونی سرعت می بخشد.

مقادیر خیلی زیاد آن( بیش از 3 گرم در روز) ممکن است خطر خونریزی را زیاد کند. برای مثال، خوردن چربی غیراشباع تکپیوندی به جای چربی اشباع ممکن است ریسک شما برای بیماری قلبی را کاهش دهد. کلسترول بیش از حد، در رگها رسوب کرده و به بروز مشکلاتی برای سلامتی منجر میشود. DHA که باز هم عمدتاً در ماهی یافت میشود. برای سالم نگه داشتن قلب و بقیهٔ بدنتان، بیشتر چربیهای رژیم غذایی خود را از منابع غیراشباع بگیرید و عمدهٔ غذای خود را از غذاهای سالم مثل سبزیجات، میوهها، غلات کامل و پروتئین کمچربی مثل ماهی تأمین کنید.

شما باید این چربیهای ضروری را از غذا بگیرید، زیرا بدنتان آنها را نمیسازد. این کار همچنین به غذا طعم و بافت خوبی میدهد. چربیهای ترانس کمک میکنند غذا ماندگاری بیشتری داشته باشد. یک تجزیه و تحلیل بزرگ از 51 مطالعه نشان داده است که میزان کلسترول کلی و چربی بد در افرادی که در رژیمهای غذایی خود از روغن نخل استفاده میکنند، بسیار کمتر از افرادی است که در رژیمهای غذایی خود از چربیهای ترانس یا اسید میریستیک و لوریک مصرف میکنند.

همچنین فلفل چیلی منبع خوبی از ویتامین C است که با خوردن آن حرارت بدن شما را افزایش داده و به شما کمک میکند کالری بیشتری بسوزانید. وبستر سانتوس، کارشناس شیمی در مورد این مولکول می گوید: این جدا کننده ها نوعی مولکول کوچک هستند که با ورود به میتوکندری ها باعث تنفس بیشتر سلول می شوند. مقدار کمی چربی های بد نباید باعث نگرانی شود. اما اکنون پزشکان میدانند که همهٔ چربیها بد نیستند. اما جایگزین کردن چربی اشباع با کربوهیدرات ممکن است ریسک بیماری قلبی را افزایش دهد. اگر به طور منظم روغن ماهی نمی خورید؛ 2 کپسول روغن ماهی تقریبا 500 الی 600 میلی گرم EPA و DHA را تامین می کند که با توصیه ها برای کاهش خطر بیماری قلبی همسوست.

در مورد اشخاصی که مرتب روغن ماهی نمی خورند؛ مکمل ها راه خوبی برای خوردن امگا 3 به شمار می رود. EPA که عمدتاً در ماهی یافت میشود. از آبغوره برای درمان رماتیسم استفاده میشود. می تواند اثرات سلامتی مضر حتی در مقادیر اندک داشته باشد – برای هر یک از ۲۰ درصد کالری دریافتی روزانه از چربی ترانس, خطر بیماری عروق کرونر با درصد افزایش می یابد. بهطورکلی، یک انجمن قلب معتبر در دنیا توصیه میکند که بیشتر از ۵ یا ۶ درصد از کالریهای روزانهٔ خود را از چربی اشباعشده دریافت نکنید.

پزشکان توصیه میکنند بیشتر از یک درصد از کالریهای روزانهٔ خود را از چربیهای ترانس نگیرید. در چربیهای اشباع، اتمهای کربن کاملاً توسط اتمهای هیدروژن پوشیده یا «اشباع» شدهاند. همهٔ چربیهای از زنجیرهای از اتمهای کربن که به اتمهای هیدروژن پیوند خورده، ساخته شدهاند. چربیهای غیراشباع چربیهای سالم هستند. در واقع، برخی چربیها حتی سطح کلسترول را پایین میآورند و بدن را سالم نگه میدارند. چربیها میتوانند سالم یا مضر باشند. کربوهیدرات های ساده یک یا دو مولکول قند دارند و شامل گلوکز، فروکتوز، ساکارز و لاکتوز می شوند. اگر شما همیشه در حال ارتقاء خود باشی، میزان تمریناتی که برای قفل کردن یک مهارت در ذخن نیاز داری، کمتر خواهد شد.

با پزشک خود تماس بگیرید یا بلافاصله به بیمارستان مراجعه کنید. سر بچه را با دستتان حمایت کنید و انتهای او را روی خم آرنج خود قرار دهید. در هنگام پختوپز و یا سرو این گونه از مواد، مراقب میزان روغن و چربیای که اضافه میکنید باشید، چرا که این روغن و چربیها باعث افزایش کالری میشوند، به عنوان مثال روغن چیپس، کرهٔ روی نان و سسهای خامهای در سرو انواع ماکارانی. در آخرین مرحله از طرز تهیه جگروز، وقتی روی جگروز طلایی و مغز آن پخته شد، سیخ ها را بین نان قرار دهید و بکشید تا جگروز جدا شود.

دیدگاهتان را بنویسید