تزریق چربی به صورت ( لب، گونه و…) – ماندگاری، عوارض و مزایا

در مقایسه با اسیدهای چرب ترانس تولید شده از طریق هیدروژناسیون ناقص چربیها و روغنها در غذاهای صنعتی که خطرات واضحی برای سلامت انسان دارند، متخصصان توصیه میکنند متوسط دریافت اسید چرب ترانس از روغنهای تا حدی هیدروژنه شده کمتر از 1 درصد کالری دریافتی باشد. در پاسخ این سۆال که بین چربیهای اشباع شده و یا نوع ترانس در غذای روزمره کدام مضرتر هستند، باید گفت که مرگومیر ناشی از اسید چرب فرم ترانس ده برابر اسید چرب اشباع شده است.

اسیدهای چرب امگا 3 یکی از انواع اصلی چربیهای اشباع نشده چندگانه است. چربیهای اشباع نشده یگانه و چربیهای اشباع نشده چندگانه بسیار سالم هستند زیرا میتوانند به شما در جلوگیری از مشکلات قلبی در مراحل بعدی زندگی کمک کنند. چربیهای غیراشباع یا اشباع نشده میتواند غیراشباع یگانه یا غیراشباع چندگانه باشد. کارخانجات، رستورانها و سرویسهای غذایی باید تلاش بیشتری کنند در جهت دوباره فرموله کردن محصولات خود، نه تنها برای کاهش دادن محتوای اسید چرب ترانس، بلکه جهت افزایش سلامت غذاها برای مصرف انسانی با افزایش محتوای چربیهای غیراشباع سیس و در این فرمولاسیون مجدد محصولات جهت رسیدن به نتایج سلامتی دلخواه باید از سالمترین چربیها و روغنها برای جایگزینی اسیدهای چرب ترانس استفاده گردد.

به خصوص جانشینهای روغن غنی از اسیدهای چرب غیراشباع با چند پیوند دوگانه امگا 3 و امگا 6 و اسیدهای چرب غیراشباع با یک پیوند دوگانه فواید سلامتی زیادی برای جامعه خواهند داشت و جایگزینی اسیدهای چرب ترانس در روغنهای گیاهی تا حدی هیدروژنه با جانشینهای چربی و روغنها خطر بیماری کرونری قلب را از طریق تغییراتی که در میزان لیپیدهای خون دارد کمتر خواهد کرد. این ادویه به دلیل خواص ضد التهابی خود و همچنین موادی که در خود دارد نه تنها به هضم غذا کمک می کند بلکه بر جلوگیری از بیماری های گوارشی نیز تاثیر می گذارد.

سالانه نزدیک به ۶۶۰ هزار نفر در آمریکا به دلیل بیماریهای قلبی – عروقی فوت میکنند که معادل یک مورد از هر چهار مورد مرگ و میر اتفاق افتاده در این کشور محسوب میشود. هیدروژن میتواند هم در موقعیت طبیعی سیس (دو هیدروژن در یک طرف پیوند دوگانه) و هم ترانس (دو هیدروژن در طرفین پیوند دوگانه) اضافه شود. احتمالاً آن گروه از جامعه که از روغنهای گیاهی تا حدی هیدروژنه برای پخت و پز در خانه استفاده میکنند و یا از محصولات قنادی و یا غذاهای رستورانی به مقدار بیشتری استفاده میکنند نسبت به متوسط جامعه به طور قابل ملاحظهای دریافت اسید چرب ترانس بیشتری دارند.

جایگزینی روغنهای گیاهی تا حدی هیدروژنه با روغنهای مایع گیاهی مفیدتر است، حتی جایگزینی آن با روغنهای استوایی یا چربی حیوانی به خصوص در مورد روغنهای گیاهی تا حدی هیدروژنه که در بعضی کشورهای در حال توسعه مصرف میشود و حاوی مقدار زیادی اسیدهای چرب ترانس است ( 45 – 35 درصد) خالی از فایده نخواهد بود، بنابراین نیاز است توجه بیشتری به اثر این جانشینهای روغن/چربی برای روغنهای گیاهی تا حدی هیدروژنه شود. به دلیل اثراتی که این اسیدهای چرب بر سلامت (بر اساس مدارک بدست آمده) دارند نیاز به حذف روغنهای گیاهی تا حدی هیدروژنه شده از منابع غذایی انسانی ضروری است.

براساس اعلام مقامات بهداشتی آمریکا، هر ۳۶ ثانیه یک نفر در این کشور به دلیل ابتلا به این بیماریها جان خود را از دست میدهد. در این اسیدهای چرب اشباع نشده طبیعی هر یک از دو کربن شرکت کننده در پیوند دوگانه به یک هیدروژن در یک طرف پیوند دوگانه متصل شدهاند و به فرم سیس وجود دارند. پیوندهای دوگانه سیس در غشاء خم میشوند که سبب تجمع آزادتر اسیدهای چرب میشود و لذا غشاء حالت مایعتری به خود میگیرد.

با توجه به این که اسید چرب ترانس خم نمیشود، به صورت سفت مانند اسیدهای چرب اشباع شده در غشاهای زیستی قرار میگیرد و سبب افزایش سختی غشای سلول میشود. پس از پختوپز، روغنهای اضافی را با حوله کاغذی خیس کنید و یا صبر کنید تا چربیها سفت شوند و سپس آنها را از بین ببرید. قبل از اینکه راه حلهای از بین بردن چربی دور شکم را با یکدیگر بررسی کنیم، اول باید بدانیم که بر چه اساسی میگوییم شکم بزرگی داریم. اما اینتروال چیست و چه قوانینی دارد؟

مصرف زیاد سدیم چه خطراتی دارد؟ جایگزینی غذاهای بالاتر از چربی های اشباع شده با مواد غذایی با قند زیاد و کربوهیدرات های فرآوری شده نیز توصیه نمی شود. کسانی که غذاهای سرخ کرده، چربی زیاد و مشروب میخورند فشار زیادی به کبد وارد کرده و بعد از مدتی کبد بزرگ میشود. این هورمونها از راه ترکیبات موجود در بطریهای پلاستیکی، قرصهای ضدبارداری و گوشتهای قرمز بیکیفیت وارد بدن میشود. قسمت عمده کلسترول در کبد یا جگر سیاه ساخته شده و وارد خون میگردد و قسمت کمتر آن نیز از طریق مواد غذایی وارد بدن میشود. چرا که فشار خون بالا میتواند همواره به عنوان یک قاتل مرموز عمل کند و به شدت در بروز بیماری ها موثر باشد.

درشت مغذی ها انرژی مورد نیاز بدن را تامین می کنند، در پیشگیری از بیماری های مختلف نقش دارند و به عملکرد صحیح بدن کمک می کنند. بازنگری علمیWHO در مورد اسیدهای چرب ترانس شامل رستورانها و کارخانجات غذایی است که باید از مصرف اسیدهای چرب ترانس تولید شده صنعتی در محصولات غذایی اجتناب کنند و دولتها باید برای حمایت از جانشینهای چربی یا روغن برای جایگزینی اسیدهای چرب ترانس حمایت کنند. پزشکان بر این باورند که چربی های ترانس با افزایش خطر ابتلا به التهاب در بدن، ارتاط دارد. اگر در چربی تزریق شده خون وجود داشته باشد، باعث از بین رفتن سریع سلول های چربی می شود.

فعالیت بدنی منظم مانند پیاده روی سریع،شنا،دوچرخه سواری، برای مدت ۳۰ دقیقه در روز و حداقل ۳ بار در هفته میتواند به بهبود کلسترول خون کمک کند. توصیه روزانه برای مردان زیر 70 سال 4 وعده است. آیا پشت آن یک مبنای علمی نهفته است؟ به همین منظور شکم بند لاغری یک گزینهی بسیار مناسب برای این افراد به شمار میرود. از آزمایش مدفوع برای بررسی علت از دست رفتن اشتها و همچنین وجود یا عدم وجود عفونت باکتریایی و ویروسی استفاده می شود. • خواب: ورزش، کیفیت خواب شما را که ممکن است تحت تاثیر منفی استرس و اضطراب قرار داشته باشد، بهبود میدهد و به همین علت یکی از موثرترین راه های کاهش اضطراب است.

مواد غذایی که عمدتا حاوی این چربی های سالم هستند، زمانیکه در دمای اتاق قرار گیرند، به عنوان مثال، روغن گیاهی، به صورت مایع هستند. اما این ایده به تازگی مورد سوال قرار گرفته است. این کار اگرچه باعث درد و ناراحتی جزئی در شما می شود، اما نتایج دقیق تری از شرایط مثانه به پزشک ارائه می دهد. چربیهای سالم میتوانند خطر ابتلا به بیماریهای قلبی را کاهش دهند و چربیهای ناسالم میتوانند خطر شما را افزایش دهند. کاهش کلسترول بد خون، اما فقط زمانی که جایگزین چربیهای ناسالم در رژیم غذایی شما شوند. در حالی که کاهش این خطر مقدار کمی است، اما این تفاوت ها می تواند سلامتی فرد را تغییر دهد.

اثرات مصرف اسیدهای چرب ترانس که به طور ثابتی در مطالعات کنترل شده و مشاهدهای دیده شده است، شامل افزایش LDL کلسترول (کلسترول بد) و کاهش HDL کلسترول (کلسترول خوب) و افزایش نسبت کلسترول تام بر HDL کلسترول، ممانعت از طولانی شدن و غیر اشباع شدن اسید لینولئیک و لینولنیک میشود. برخی از مارگارین ها حاوی چربی های ترانس می باشند که ممکن است از مواد هیدروژنه ساخته شده باشند، بنابراین همیشه نسخه ها بدون چربی آن را انتخاب کنید.

هیدروژناسیون چربی اشباع نشده در تخمیر غیر هوازی در شکمبه نشخوار کنندگان و با روشهای شیمیایی صورت میگیرد که سبب اضافه شدن هیدروژن به روغنهای مایع و تشکیل چربی پایدار و جامد مانند مارگارین میگردد. نیمی از اسید چرب ترانس مصرفی ما از غذاهای حیوانی مثل گوشت گوساله، کره، چربی شیر و نیمی دیگر از روغن نباتی جامد دریافت میشود. در مقایسه با چربیهای غیراشباع سیس، اثرات التهابی ناشی از مصرف اسیدهای چرب غیراشباع ترانس که بسیار برجسته بودهاند، شامل افزایش فعالیت آلفا TNF، افزایش اینترلوکین شش (مادهای که توسط سلولهای تک هسته ای سیستم ایمنی ساخته میشود)، افزایش ( CRP )C-reactive protein و اختلال اندوتلیال میباشد و در مقایسه با اسیدهای چرب اشباع شده، افزایش نسبت کلسترول تام بر HDL کلسترول و اختلال اندوتلیال در مصرف اسیدهای چرب ترانس بیشتر دیده شده است.

شما میتوانید چربیهای سالم را از مغزها، دانهها، گوشت بدون چربی، آووکادو، روغنهای گیاهی، ماهیهای روغنی، محصولات سویا و سبزیهای برگ سبز دریافت کنید. دو قاشق غذاخوری سرکه سیب را با یک فنجان آب ترکیب نمایید. با این حال، در یک محیط راحت با مواد غذایی فراوان زندگی مدرن، تجمع تری گلیسرید بیش از حد روبرو هستند به طور فزاینده ای خطرناک است. تحقیقات دیگری نشان دادهاند که مصرف 2 درصد کالری از اسیدهای چرب ترانس در صورتی که جایگزین کربوهیدرات، اسیدهای چرب اشباع شده، اسیدهای چرب غیراشباع با یک پیوند دوگانه سیس و اسیدهای چرب غیراشباع با چند پیوند دوگانه سیس شود، خطر سکته قلبی را به ترتیب 24، 20، 27، 32 درصد افزایش میدهد.

این التهاب می تواند اثرات بدی بر روی سلامتی ایجاد کند که احتمالا شامل بیماری های قلبی، دیابت و سکته مغزی می شود. نکته: بیماری هایی از قبیل بیماری گلبول قرمز داسی شکل باعث تغییر مقدار HTC می شوند. مقدار اضافی وز را با چاقو یا قیچی برش بزنید. توتها هم مانند سایر میوهها، حاوی مقدار زیادی آب و فیبر هستند و شما را برای مدت طولانیتری سیر نگه میدارند.

دیدگاهتان را بنویسید