به زبان ساده – فرادرس – مجله

سوال هشتم: کدام یک از نوشیدنی های زیر موجب کاهش چربی دور کمر می شود؟ شاید برای شما هم پیش آمده باشد که گاهی به خصوص در فصول گرم سال، شاهد جوشهای چربی سفیدرنگی زیر چشم خو باشید. بنابراین به طور کلی میتوان گفت که قهوه در روند کاهش وزن تاثیر گذار است اما به شرطی که در بهترین زمان مصرف قهوه برای چربی سوزی نوشیده شود. گرمای بیش از حد هنگام شستشو و حالت دادن، موها را مجعد نشان میدهد، بنابراین بهتر است موها را با آب ولرم بشویید و در دمای پایین خشک کنید. اما غذاهای پروتئین دار با افزایش سوخت و ساز بدن کمک به آب شدن و جذب چربی ها می کنند.

در واقع کلسترول، نقش تأمین پایداری سلولهای بدن را بر عهده دارد. در واقع شما در اینجا یک آموزش زبان انگلیسی آنلاین را در اختیار دارید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی وجود دارد. این ماده برای سیستم عروقی بدن، پوست و قدرت دید بسیار مفید است. این ذره کلسترول HDL، نسبت به انواع دیگر کلسترول چگالی بیشتری دارد و به همین دلیل تحت عنوان ذره “دارای چگالی بالا” نامیده میشود. از طرفی آویشن و نعناع نیز خود اثرات مثبتی بر بدن دارند که خوردن آن ها را از طرف پزشکان تغذیه به شما توصیه می کنیم.

شکم بند از جنس خاصی تولید می شود که موجب می شود بتوانید هنگام انجام امور خود عرق کنید و به این ترتیب فرآیند چربی سوزی در بدن شما اتفاق بیفتد. استرس روی هورمون آندروژن تاثیر منفی میگذارد و سبب افزایش میزان تولید چربی در موی سر میشود. مس : مس در فعال کردن تعدادی از آنزیم ها نقش دارد و سپس به تنظیم تولید انرژی،متابولیسم و عملکرد مغز کمک می کند. نسبت کلسترول به HDL می تواند یک نشانگر مهم در ریسک ابتلا به بیماری های قلبی باشد. چرا کلسترول HDL تا این حد خوب است؟ در مورد اهمیت چای سبز در کاهش چربی شکم می توانید این مقاله را مطالعه کنید.

HDL (لیپوپروتئین با چگالی بالا) یا کلسترول “خوب” ، کلسترول را جذب کرده و آن را به کبد منتقل می کند. ، که گاهی به آن کلسترول “بد” گفته می شود ، بیشتر کلسترول بدن شما را تشکیل می دهد. بیشتر مردان با چربی بدن ۸ الی ۱۰ درصد و زنان معمولا در ۱۲ درصد به این منظور دست پیدا میکنند. برای مثال اگر پایین بودن کلسترول HDL به خاطر بیماریهای ارثی باشد، نمیتوان تنها با تغییر دادن سبک زندگی مشکل را برطرف کرد. به اعتقاد اکثر پزشکان، هرچه سطح HDL بالاتر باشد ، محافظت بیشتری را وجود خواهد داشت.

سوال دوم: کدام دسته از غذاها را باید به منظور آب کردن چربی های شکم از وعده و رژیم های غذایی خود حذف کنید؟ اجازه بدهید به سراغ سوال ها برویم : سوال اول : به نظر شما کدام نوع از غذاها موجب اضافه شدن چربی به ناحیه شکم می شود؟ کلسترول لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL) اغلب به عنوان کلسترول “خوب” شناخته می شود زیرا به حذف سایراشکال دیگر و مضر کلسترول از خون شما کمک می کند.

ورزش های هوازی مثل دویدن یا پیاده روی نیز باعث خون رسانی سریعتر و بهتر و سوخت و ساز سریعتر کالری ها می شوند راهکار: سعی کنید از ورزش های صبحگاهی نظیر دویدن و ایروبیک و پیاده روی قبل از خوردن صبحانه بهره مند شوید و تا حدود ۳۰ الی ۴۵ دقیقه بعد از ورزش غذا نخورید. کافئین، یک عنصر اولیه است که تقریبا در هر مکمل چربی سوزی وجود دارد، که دلیل خوبی نیز دارد قهوه،حاوی کافئین است که می تواند تجزیه چربی و افزایش سوخت و ساز بدن را افزایش دهد.

میزان این مواد در خون در اثر مصرف مواد غذایی بیش از میزان مورد نیاز یا هنگام بروز اختلال در سوخت و ساز چربی، افزایش می یابد.چربی خون و قندخون بالا و همچنین غلظت بالای خون باعث گزگز، مورمور شدن و خواب رفتگی پا می شود و به هنگام خواب، کف پا بسیار داغ می شود و فرد را بیدار می کند. چربی خون معمولا در بزرگسالی و به علت کاهش تحرک بروز میکند. پزشک با دیدن نتیجه آزمایش شما، به شما کمک میکند تا تفسیر صحیحی از این نتایج داشته باشید.

از سوی دیگر، چربیهای ترانس باعث کاهش سیالیت (و عملکرد) غشای سلولی میشوند و در حالت کلی چربیهای ترانس موجب اختلال در بسیاری از فرایندهای طبیعی بدن میشوند، اما ویژگیهای بیوشیمیایی این ترکیبات هنوز به طور کامل شناخته نشده است. با پیش گرفتن رژیم غذایی صحیح و فعالیت بدنی منظم به وزنی ایده آل برای بدن خواهید رسید. خیلی از افراد علاقهای به شنیدن این مطلب ندارند، اما باید دانست که انجام ورزشهای هوازی به طور منظم (هر ورزشی که بتواند هر چند وقت یک بار، ضربان قلب شما را به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بالا ببرد مانند پیاده روی، دویدن آرام و دوچرخه سواری) میتواند مؤثرترین راه برای افزایش میزان کلسترول HDL باشد.

ورزشهایی مانند پیاده روی سریع، کوهنوردی، شنا و دوچرخه سواری به مدت حداقل 30 دقیقه و پنج روز در هفته میتواند بسیار موثر برای لاغری و کاهش سطح تری گلیسیرید باشد. برای درمان کلسترول بالا دو راه وجود دارد: مصرف دارو و/یا تغییر شیوه زندگی به گونهای که ضامن سلامت قلب و عروق باشد. اگر مداوم به بدن کالری بیش از حد، مثلا از طریق مصرف بیش از حد کربوهیدراتها، برسد و سوخته نشود، سبب بالا رفتن تریگلیسیرید در بدن میشود.

لیپوپروتئینها برای بدن انرژی ایجاد میکنند، بنابراین برای سلولهای بدن مهم هستند. بنابراین هنگام خواندن اعداد و ارقام ثبت شده در نتیجه آزمایش، مهم است که بدانید کلسترول خوب یا HDL کدام است. مکملهای غذایی حاوی کلسیم نیز در افزایش میزان کلسترول HDL مؤثر هستند. چاقی نه تنها منجر به افزایش کلسترول بد میشود، بلکه کلسترول خوب را نیز کاهش میدهد. میزان متعادل مصرف این مواد می توانند به شما بسیار کمک کنند تا هم تنوع تنقلات را تجربه کنید هم تناسب اندام خود را حفظ کنید. مواد کم چرب برای تناسب شکم و جلوگیری از جذب چربی در ناحیه شکم بسیار مفید هستند.

بر اساس این تحقیقات مشخص شده، افرادی که از زردچوبه به عنوان یک چاشنی در برنامه روزانه خود استفاده می کنند کبد مقاوم تری در برابر ابتلا به بیماری کبد چرب دارند و احتمال ذخیره شدن ذرات چربی در کبد آنها کمتر است. زیرا کسانی که سریع غذا میخورند فرصت جذب کالری رابه اندازه کافی به معده خود نمی دهند و غذائی با حجم زیاد و کالری بیش از حد مصرف می کنند. با مصرف قرص های بینو از نفخ و ورم معده جلوگیری نمایید. امگا ۳ با کاهش چربی های خون و جلوگیری از لخته شدن خون، اثر مفید خود را بروی قلب می گذارد.

در کبد نیز اول بخش گرم خون موجود در کبد که همان صفرای آن است به جداره می چسبد. در انتهای هر سوال پاسخ سوال درست و علت آن را به شما می آموزیم. می توان گفت هر دو پاسخ “الف” و “ب” درست می باشند. افزودن فلفل در ماست و دوغ به همراه آویشن و یا نعناع می تواند میزانی از تندی آن را کاهش دهد و طعم نوشیدنی و ماست را دلچسب تر کند. در واقع، این نوع از کلسترول به حذف رسوبات کلسترول از داخل سرخرگها و انتقال آن به کبد که محل دفع مواد زاید بدن است، کمک میکند.

داشتن اطلاعات کافی در مورد انواع کلسترول، اهمیت زیادی در سلامتی شما دارد، زیرا بالا رفتن میزان کلسترول بد، خطر بروز حملههای قلبی را افزایش میدهد، در حالی که کلسترول خوب نقش کاملاً متفاوتی در بدن دارد. الف: حذف تمام مواد شیرین و دارای قند ب: حذف مواد دارای چربی ترانس بالا مثل چیپس ها و… ب: مصرف مواد غنی از ویتامین ها مثل میوه و سبزیجات ج: نوشیدن آب به میزان زیاد د: تمام موارد بالا پاسخ: جواب گزینه “د” می باشد.

کلسترول بالا میتواند ارثی باشد، اما اغلب نتیجه انتخاب شیوه زندگی ناسالم است که باعث پیشگیری و درمان میشود. احتمال افزایش چربی خون و تریگلیسرید در افرادی که شیوه زندگی بیتحرکی دارند و فعالیت بدنی و ورزش در برنامه روزمره آنها جایگاهی ندارد، بیشتر است. کم خوابی (به خاطر استرس یا عوامل دیگر) هم میتواند HDL خون را کاهش دهد. بعضی اوقات داروهای کنترل کننده کلسترول نیز می توانند سطح HDL را بالا ببرند. الف: نخود ب: توت فرنگی ج: سیب زمینی با پوست د: هیچ کدام از موارد بالا پاسخ: گزینه “د” صحیح است. الف: فلفل ب: جو دوسر و سبوس برنج ج: مارچوبه د: هیچ کدام از موارد فوق پاسخ: پاسخ گزینه الف می باشد.

دقت کنید که به هیچ وجه نباید از چاشنیها و سسهای مختلف استفاده کنید. به خاطر ذاتی که این رژیم داره لازم هست که حتما تحت نظر یه متخصص به این فستینگ ناقلا اعتماد کنید و اون رو به زندگی خودتون راه بدید.که اگر پزشک شما شرایط فیزیکی شما رو مناسب دید و به شما اجازه داد که این رژیم رو بگیرید، بهتون راه های مقابله با سختی ها و عوارض احتمالی ش رو هم یاد میده. پزشکان می گویند که هنگامی که میزان HDL در حدود ۱٫۵ میلی مول در لیتر است، اثر محافظت HDL به نظر به حداکثر میرسد و سطوح بالاتر از این مقدار ممکن است محافظت بیشتری نداشته باشد اما بیشتر شبیه به LDL رفتار کند که خطر ابتلا به مشکلات قلبی را افزایش میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید