برای کاهش چربی خون چه بخوریم؟

ایجاد تغییر در رژیم غذایی میتواند سطح کلسترول «بد» شما را کاهش داده و سطح کلسترول «خوب» شما را افزایش دهد. همچنین مصرف بادام درختی به عنوان دسر نیز میتواند از تشکیل تودههای قند در خون جلوگیری کند. بادام حاوی اسیدهای چرب غیراشباع مونو و پلی است و به کاهش سطح کلسترول بد خون و حفظ سطح کلسترول خوب خون کمک می کند. اگر افزایش اندکی در اندازه سینهی خود را تمایل داشته باشید، کاندید خوبی برای پیوند چربی به سینه میباشید اما سینههای شما بایستی شکل خوب و رنگ پوست خوبی داشته باشند. بادام یک غذای پری بیوتیک محسوب می شود که جمعیت باکتری های مفید bifido bacteria و Eubacterium rectal را افزایش می دهد.

بادام درختی به عنوان یکی از سالمترین انواع آجیل شناخته میشود که دارای مقدار زیادی مواد مغذی نیز هست. آجیلها انواع گوناگونی داشته که اسامی آن به دو شیوه کلی انتخاب میشود. توجه داشته باشید که میزان آنتی اکسیدانهای موجود در دانههای کاج، مشابه بادام هندی بوده و خواص یکسانی به همراه دارد. مطالعات علم تغذیه نیز نشان داده است که مصرف بادام هندی نسبت به گردو، برای افراد مبتلا به سندروم متابولیک مناسبتر خواهد بود. محققان اسپانیایی در یک دورهی چهار ماهه، رژیم غذاییای را که به خاطر داشتنِ روغن زیتون، حاوی مقادیر زیادی پلیفنول بود و رژیمهای غذایی دیگری را که عاری از پلیفنول بودند مطالعه کرده و تأثیر هر کدام را بر فشار خون مقایسه کردند.

که با توجه به نوع چربی های مورد استفاده، مارگارین حاصل ممکن است دارای چربی اشباع نیمه اشباع و غیر اشباع باشد. گروه دوم فیبرهای غیر محلول نام دارند که در لولهی گوارش متورم میشوند و به دفع راحت مدفوع کمک میکنند. در بادام دو نوع فیبر وجود دارد: گروه اول فیبرهای محلول هستند که پسماندههای غذایی را در روده نگه داشته و باعث دفع آنها میشوند. نقاط تزریق با یک ماده آنتی باکتریایی تمیز میشوند. برای آگاهی بیشتر از تزریق چربی به نواحی مختلف بدن به سراغ کلینیک زیبایی دکتر زریان جعفری رفتیم.

عوارض و خطرات ناشی از تزریق چربی صورت معمولاً نادر است ، زیرا این روش غیر تهاجمی و بی خطر است. پری بیوتیک ها، اجزای غیر قابل هضم غذا هستند که رشد و فعالیت باکتری های مفید ساکن دستگاه گوارش را تحریک می کنند. همچنین، میزان زیاد آهن در این دانه ها، باعث تقویت موها شده و رشد مو را افزایش می دهد. همچنین، مهم است به خاطر داشته باشید انواع مختلفی از چربیهای اشباع وجود دارد که هرکدام تأثیر متفاوتی روی سلامتی دارند و استفاده از اسیدهای چربی اشباع مختلف در تحقیقات نیز خود مشکل دیگری است.

در آزمایشهای مربوط به بررسی اندامها و دستگاههای مختلف بدن، برای خواندن آزمایش خون، باید بدانیم که دستهای از اعداد با نام «محدوده مرجع» یا «مقادیر طبیعی» در جواب آزمایش درج شدهاند که میزان هر چیزی با آن اعداد سنجیده میشود. نتیجه مصرف زیاد نان سفید، انباشت چربی در قسمت های مختلف بدن می باشد. به طور خاص، آنها میخواهند درباره نحوه استفاده از چربی سفید، به عنوان سوخت، بیشتر بدانند. یک مطالعه انجام شده بر حیوانات در سال 2011 دریافت که مصرف آبغوره به مهار تاثیرات مضر یک رژیم غذایی با کلسترول بالا کمک کرد. که میزان زیادی هورمون(T3 و T4) در خون وجود دارد، TSH کمتری آزاد می شود و سطح آن در خون کاهش می یابد.

بادام درختی احتمال ابتلا به دیابت نوع دوم را کاهش داده و سطح انسولین خون را کنترل میکند. مقدار انسولین ترشح شده توسط غذاهایی که انتخاب می کنیم – به ویژه کربوهیدرات ها – تحریک می شود. علاوه بر قرصهای لاغری و چربی سوز روشهای گیاهی هم برای لاغرشدن وجود دارند که در صورت استفاده مداوم و طولانیمدت از این روشها میتوانند نتیجه دلخواه را برای شما به دنبال داشته باشند.

مصرف زیاد این دارو به کبد آسیب وارد میکند. خواص جگر گوسفندی بسیار زیاد بوده و جزو غذاهای مقوی حساب می گردد. سلول بافت چربی سفید شامل چربی میشود در حالی که بافت قهوه ای چربی اشباع نشده که بصورت جدا یا در ترکیب با چربی سفید در نواحی «بژ» رنگ یافت میشود نیز حاوی چربی است اما میزان این چربی بسیار بیشتر است؛ ضمن اینکه میزان زیادی میتوکندری هم دارد که سرشار از آهن هستند، درنتیجه رنگ سلول ها قرمز-قهوه ای میشود. بادام هندی آجیلی سفید رنگ بوده که بر روی درخت میروید.

متخصصان تغذیه به مصرف آجیلها برای لاغری نیز اشاره کرده و دریافتهاند که تنقلات بادامی، فیبر و آنتی اکسیدانهای بیشتری را به رژیم غذایی روزانه اضافه میکند. پس با استفاده از ماساژ لاغری علاوه بر انجام کار زیبایی و تغییر سایز ، به درمان خود نیز کمک کرده اید. به این ترتیب با خوردن بادام، بدن انرژی فراوانی دریافت کرده و احساس سیری بیشتری میکنید. همچنین این دانههای ارزشمند، کاربردهای فراوانی در آشپزی دارند. در ادامه به معرفی انواع دانههای آجیل و خواص آنها میپردازیم. از بارزترین فواید گردو میتوان به کاهش خطر ابتلا به بیماریهای قلبی و عروقی اشاره کرد.

قرار گرفتن در برابر آفتاب شدید میتواند خطر سرطان پوست را افزایش دهد. آجیل به ترکیبی از انواع خشکبار گفته میشود که بر اساس سلیقه، میتواند شامل موارد مختلفی باشد. توجه داشته باشید که چربی موجود در این دانههای خوراکی، از نوع غیر اشباع و سالم است. چربی موجود در بادام عمدتاً از نوع غیر اشباع و کاملاً فاقد کلسترول است. درست است که در بالا گفتیم تمرینات شکم منجر به چربیسوزی نمیشود، اما فواید سلامتی مربوط به تمرینات تقویتکننده مرکز بدن (مثل دراز و نشست) غیر قابل انکار هستند. گردو از محبوبترین دانههای خوراکی به شمار میرود که به همراه پوست نیز به بازار عرضه میشود.

در این قسمت ضمن معرفی انواع دانههای خوراکی و بیان فواید آجیل، به منظور راهنمایی بیشتر، ترکیبات آماده موجود در خشکبارفروشیها را نیز معرفی خواهیم کرد. هر چند، اختلافات گونه ای وجود دارند و نویل و پیسیاتو اخیرا ً مقاله ای را برای طیفی از گونه ها از جمله انسان به مورد بررسی قرار داده اند. با حدود 7 گرم پروتئین در هر وعده به اندازه میان وعده، پپیتاس یک افزودنی عالی برای بیشتر رژیم های غذایی است.

به صورت کلی حدود ۱۰ عدد شاه بلوط بوداده، حاوی مقدار زیادی ویتامین C، ویتامینK و ویتامین B6 بوده و منبع خوبی برای منگنز، مس، پتاسیم و منیزیم شناخته میشود. پتاسیم موجود در بادام در کاهش فشار خون و بهبود عملکرد قلب نقش دارد. این دانههای ارزشمند حاوی ریزمغذیهایی همچون پروتئین و ویتامین D بوده و مواد معدنی بسیاری مانند کلسیم، منیزیم، مس و پتاسیم را در خود جای داده است. این دانههای سفید و کشیده، حاوی مقدار مناسبی ویتامین E، ویتامین K، منیزیم، مس و فسفر هستند. این دانههای بزرگ و قهوهای رنگ، دارای گوشت سفید و نرمی هستند که باید به صورت بوداده مصرف شود.

هر مشت از این دانههای قهوهای رنگ، شامل شش گرم کربوهیدرات، 3.5 گرم فیبر و شش گرم پروتئین بوده و منبع بسیار خوبی برای تامین منیزیم بدن نیز شناخته میشود. ورزش برای پایین آوردن کلسترول خون بسیار مفید است. همچنین پسته به صورت ویژه، سطح تری گلیسیرید خون را کاهش داده و آن را کنترل میکند. مصرف این دانههای خوراکی، به خوبی ویتامین B6 و پروتئین مورد نیاز بدن را تأمین خواهد کرد. بادام هندی به مانند دیگر دانههای مغذی، منبع مناسبی برای تامین مواد مغذی به شمار میرود. در سلولهای چربی، چربی به صورت تریگلیسیرید ذخیره میشود. به این ترتیب با قرار دادن گردو در رژیم غذایی روزانه، به سلامت مغز کمک شایانی شده و از پیری زودرس جلوگيری میشود.

امروزه بادام درختی به صورت بادام سفید پوست کنده، پودر بادام، خلال بادام و بادام خشک بو داده به بازار عرضه میشود. همچنین این دانههای سفید رنگ نسبت به انواع دیگر آجیلهای درختی، نرمترین بافت را دارا هستند. بر اساس مطالعه ای که توسط سازمان غذا و داروی آمریکا انجام شد، مصرف روزانه و متعادل آجیل در قالب یک برنامه غذایی کم چرب، تا حد زیادی باعث کاهش خطرپذیری ابتلا به بیماری های قلبی عروقی می شود. ویتامین E از مهمترین نیازمندیهای پوست به شمار می رود و معمولاً به نام غذای پوست شناخته میشود، چرا که واقعا پوست را تغذیه کرده و سلامت آن را تضمین می کند.

مصرف روزانه بادام به دلیل تامین ویتامین E بدن، سلامت پوست و موی شما را تضمین خواهد کرد. بنابراین، برای تشخیص و در مان به موقع باید تست آنالیز ادرار انجام شود. آزمایش تشخیص استئاتوره یا مدفوع چرب چگونه انجام می شود؟ به علاوه مصرف چند عدد پسته خام قبل از ورزش یا در حین انجام آن، میتواند به عملکرد سیستم ماهیچهای کمک کرده و انرژی مورد نیاز بدن را تأمین کند.

زنجبیل یکی از موادی است که چای آن میتواند به عنوان یک نوشیدنی چربی سوز استفاده شود. پسته دانه خوراکی سبز رنگی است که معمولاً با پوست به بازار عرضه میشود. همچنین مصرف بادام هندی به مبتلایان دیابت نوع دو نیز توصیه میشود، زیرا این دانههای خوراکی موجب کاهش فشار خون و بهبود سطح کلسترول بدن میشود. دوچرخه سواری و پیاده روی نسبت به هم از نظر کالری سوزی دارای چندین شباهت و چندین تفاوت هستند. بتاکاروتن یکی از مهمترین ریز مغذیهای موجود در بادام هندی است. مغز بادام های ریز و خوشمزه، بادام کوهی نمکی معروف و دلپذیر که از ارزش غذایی بالا و طعم بی نظیری برخوردار است.

دیدگاهتان را بنویسید